۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۵۶۹
حجت الاسلام میرزا‌محمدی:

اسلام برای اعیاد برنامه دارد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اعیاد مذهبی، گفت: اسلام برای تمام ابعاد وجودی انسان برنامه‌ جامعی دارد عملکرد ضعیف برخی از افراد و رسانه‌ها سبب به وجود آمدن شبهات و هجمه‌ها در دین تشیع شده است.
عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا میرزا‌محمدی استاد حوزه علمیه، شامگاه 15 تیر در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: اسلام در امور دینی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، فردی و اجتماعی برنامه‌های آموزنده‌ای دارد.

 

وی افزود: اسلام تنها آموزه‌هایش مختص به روز قیامت نیست مکتب نورانی اسلام برنامه‌های جامعی برای سعادت، هدایت و خوشبختی انسان‌ها دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به مکتب اسلام، بیان داشت: آموزه‌ها و پیام‌های مکتب اسلام شادی‌ بخش و نشاط آور است و به تمام ابعاد روحی انسان توجه دارد.

 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی در خصوص افرا و تفریط، ابراز داشت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرموده‌اند؛ مهم‌ترین علامت انسان جاهل این است که دائما دچار افراط و تفریط می‌شود.

 

وی گفت: به تعبیر قرآن مجید متاسفانه برداشت برخی از مسلمانان از اسلام بسیار جاهلانه و کوته فکرانه می‌باشد، آنچه که از دین اسلام برای آنها مفید می‌باشد را می‌پسندند و آنچه را که مخالف با نفس شهوانی و مادی آنان می‌باشد را نمی‌پذیرند.

 

استاد حوزه علمیه پیرامون موضوع یاد کرد ن خداوند، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی(ص) فرموده‌اند؛ یکی از چراغ‌های تابانی که مومن در شب اول به قبر می‌آورد صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و خاندانش می‌باشد.

 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی یادآور شد: اسلام فقط دین عزاداری نیست برخی از اوقات عملکرد اشتباه بعضی از افراد احکام نورانی اسلام را در سیاه پوشیدن، اقامه عزا و اشک ریختن خلاصه می‌کنند.

 

وی گفت: دین اسلام برای اوقات خوش و ایام خاص عزا برنامه‌ریزی کرده است مومنین به شریعت در ایام سوگواری اهل بیت عزاداری و در اعیاد مختلف مذهبی به شادمانی و چراغانی کردن شهر و روستا می‌پردازند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به مذهب تشیع، تاکید کرد: مذهب تشیع همیشه مورد طعنه‌ها و هجمه‌ها قرار داشته است، شبهات و اشکالاتی را که در فضای مجازی به  مذهب تشیع وارد می‌کنند وبه شدت در حال گسترش می‌باشد باید با جدیتی کوبنه با آنها مبارزه کرد.

 

حجت الاسلام محمد میرزا‌محمدی در ادامه گفت: افراط و تفریط  مایه نابودی است افرادی که در طول تاریخ مقدس‌تر از ائمه عمل‌کرده‌اند از دین خارج شده‌اند، خوارج نهروان نمونه بارز افراط و تفریط می‌باشند.

 

وی در پایان گفت: سیره و عملکرد اهل بیت در اعیاد بسیار سازنده می‌باشد متاسفانه عملکرد رسانه‌ها دانشگاه‌ها و نهاد‌های دولتی در معرفی اعیاد بسیار ضعیف است متهم شدن مذهب تشیع به افسردگی و سیاه‌ پوشی عملکرد اشتباه برخی از افراد است./202/856/ب1

ارسال نظرات