۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۳۶۵۷۳
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

عید فطر تجلی همبستگی و اتحاد در جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه عید فطر تجلی همبستگی و اتحاد در جهان اسلام است، گفت: عید فطر سراسر نیکی و مایه شادمانی و وحدت مسلمانان بوده و موجب سرخوردگی تفرقه افکنان و دشمنان اسلام است.
ماموستا محمد محمدی

ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر ابراز داشت: اکنون که روزه داران با پیروی از دستور خدا و قرآن به روزه داری و بندگی خدا در روزهای گرم و شب زنده داری در این ایام پر برکت پرداختند، شیرینی و حلاوت این عید دو چندان است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: تهجد و راز و نیاز با خدا و بندگی خالصانه، سیره نبوی بوده و مؤمنان با شعف و با اطاعت از درگاه پروردگار به دعوت حق لبیک گفته و در ماه مبارک رمضان شکرگذاری نعمت های بیکران خدای سبحان را بجای آوردند.

 

وی خاطرنشان کرد: فرا رسیدن این عید سراسر نیکی و رحمت مایه شادمانی و وحدت مسلمانان بوده و موجب سرخوردگی تفرقه افکنان و دشمنان اسلام است، مذاهب مختلف دین مبین اسلام در این عید مبارک یکصدا به شکر پروردگار پرداخته و اتحاد و همبستگی گسترده ای را متجلی خواهند نمود.

 

ماموستا محمدی تأکید کرد: امید است این عید مبارک مایه همدلی بیشتر در جهان اسلام و مانعی برای برادرکشی و جنگ و تفرقه باشد، مسلمانان باید در مقابل زورگویان ایستادگی کنند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه یادآور شد: نباید اجازه داد برخی دین را بازیچه نگرش و برداشت خام و ابلهانه خود قرار دهند و به نام پیروی از دستورات دین مبین اسلام، خلاف آموزه های بلند دین کامل خداوند، بربریت و وحشی گری را ترویج دهند و هر روز در گوشه ای از جهان زنان و کودکان بیگناه را به قتل رسانند.

 

وی ادامه داد: وحدت و برادری رمز زیبا و حکم الهی برای رهایی از کشتار و بی رحمی و حرکت از ضلالت و تاریکی و گمراهی به سوی نورانیت و روشنایی مطلق است.

 

ماموستا محمدی در پایان با تأکید بر لزوم تحکیم وحدت جهانی مسلمانان گفت: امید است به زودی با دست یافتن به اتحاد وانسجام جهانی مسلمانان، امنیت و آرامش و تعالی بر ممالک اسلامی حاکم شود./302/857/ب1

ارسال نظرات