۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۶۶۴۴
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

استمرار روحیه دینی ماه رمضان، ولنگاری فرهنگی را به تعهد فرهنگی تبدیل می‌کند

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس بر استمرار روحیه فرهنگ دینی به جا مانده از ماه رمضان و محصول معنوی در این ماه، به ویژه لیالی قدرتاکید کرد و گفت: حفظ این روحیه می تواند ولنگاری فرهنگی را به تعهد فرهنگی تبدیل کند.
ولنگاری فرهنگی

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: بحث ولنگاری فرهنگی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در واقع در امتداد مباحثی است که معظم له در دو دهه گذشته درباره توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن و همچنین لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی نرم دشمن مطرح کردند.

 

وی در ادامه افزود: سال‌هاست موضوع فرهنگ در رأس تذکرات رهبر معظم انقلاب قرار داشته و در سال‌های اخیر، بحث اقتصاد نیز به آن اضافه شده است.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس ادامه داد: اشاره مقام معظم رهبری به بحث ولنگاری و بی‌اهتمامی فرهنگی، زیر سؤال بردن نگاه غلط آن دسته از دست‌اندرکاران امور است که در گذشته و حال، بی‌قیدی و سهل‌انگاری در مدیریت فرهنگی، رویه منتخب آنها بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه معظم له همچنین تهاجم فرهنگی نرم دشمن را به شبیخون فرهنگی تعبیر کردند، گفت: ایشان این نکته مهم را متذکر شدند که موضوع فرهنگ اهمیت بسیاری دارد و ما نباید اجازه دهیم که ساحت مقدس فرهنگ ایرانی اسلامی مان آسیب ببیند.

 

حجت الاسلام اولیایی با اشاره به پیامدهای منفی فضای مجاری و ماهواره، تصریح کرد: از سرعت ابزار و وسایل انتقال فرهنگ ها در ماهواره، اینترنت و صفحات مجازی در سالهای اخیر نباید غافل بود و آنرا انکار کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش دستگاه های فرهنگی در تبیین نحوه مدیریت فضای مجازی، بیان داشت: اگر دستگاه های فرهنگی ماموریت خود را انجام می دادند و زبان انتقال فرهنگ دینی را به خوبی در جامعه منتشر می کردند ماهواره، اینترنت و شبکه های مجازی در خدمت اخلاق و اعتقاد قرار می گرفت نه اینکه مقام معظم رهبری، وضعیت فرهنگی جامعه را به مرحله ولنگاری تعبیر فرمایند.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با بیان اینکه به دنبال مقصر نیستیم چراکه مقصران هم به دنبال مقصر دیگر هستند و آنها نیز هم نوا با دیگران این ولنگاری را آسیب شناسی می کنند، گفت: مقصر هر دستگاه و یا سازمانی که باشد؛ نتیجه ولنگاری خطری است که دامان جامعه را خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه اصالت فرهنگ دینی در یک مقطع با هجمه ناجوانمردانه فرهنگ سازان غربزده در نظام اسلامی مواجه شده است، ابراز داشت: ترویج و تولیدات فرهنگی با رویکرد لاابالیگری، سبب فرهنگ ولنگاری شده و حقیقت غیر قابل انکار ولنگاری فرهنگی در جامعه، پایه های نظام را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام اولیایی تصریح کرد: ایشان همچنین تهاجم فرهنگی نرم دشمن را به شبیخون فرهنگی تعبیر کردند و این نکته مهم را متذکر شدند که موضوع فرهنگ اهمیت بسیاری دارد و ما نباید اجازه دهیم که ساحت مقدس فرهنگ ایرانی اسلامی مان آسیب ببیند.

 

وی اضافه کرد: مهم ترین علت گرایش جامعه به فرهنگ ارزشی توجه به الگوهایی بود که نقش فرهنگی خودرا به طور شایسته ایفا می کردند و از عامل ولنگاری در جامعه تغییر در الگوها بوده است که صد البته نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در این مقوله قابل انکار نیست.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباسبیان کرد: بی حجابی، ربا، کم کاری، خیانت در امانت، تعدی و تجاوز به حقوق عمومی، دست اندازی به بیت المال و … همه و همه ناشی از ولنگاری فرهنگی است که ولنگاری محسوب می شوند و متاسفانه مواردی از این دست به فرهنگ تبدیل شده است.

 

وی همچنین گفت: ما از فرهنگ، تمدن و انقلابی فرهنگی برخوردار هستیم و یکی از برکت های نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ استقلال فرهنگی و معنا بخشیدن به مفاهیم استقلال دینی و معنوی بوده است.

 

حجت الاسلام اولیایی در پایان بر استمرار روحیه فرهنگ دینی به جا مانده از ماه مبارک رمضان و محصول معنوی در این ماه، به ویژه لیالی قدر تاکید کرد و ابراز داشت: حفظ این روحیه می تواند ولنگاری فرهنگی را به تعهد فرهنگی تبدیل کند./302/851/ب1

ارسال نظرات