۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۳۶۶۶۱

محاکمه غیابی دو عضو وابسته به حزب‌الله در بلغارستان

رییس جمهور بلغارستان از محاکمه غیابی دو عضو حزب‌الله که به ادعای مقامات این کشور در انفجار فرودگاه «بورگاس» نقش داشته‌اند خبر داد.
اعضای حزب الله در بلغارستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، «روسن پلونلیف» رییس جمهور بلغارستان اعلام کرد دو عضو حزب‌الله که ادعا می‌شود در انفجار انتحاری سال 2012 در این کشور دست دارند، غیابی محاکمه می‌شوند.

 

بر اساس ادعاهای مطرح شده علیه حزب الله و گزارش «العربیه»، دو تن از اعضای حزب‌الله در هدف قرار دادن اتوبوس حامل افرادی اسرائیلی در فرودگاه «بورگاس» بلغارستان در سال 2012 نقش داشته‌اند.

 

حزب‌الله پیش از این هرگونه ارتباط با این حادثه را رد کرده است و تاکنون دلیلی بر این ادعا مطرح نشده است.

 

این دو نفر «میلاد فرح» و «حسن الحاج» هستند که بلغارستانی‌ها می‌گویند اکنون در لبنان هستند.

 

گفته می شود عامل عملیات انجام شده در بلغارستان «محمد حسن الحسینی» است که دارای دو تابعیت لبنانی و فرانسوی بوده است.

 

در جریان انفجار یاد شده پنج صهیونیستی که ادعا شد گردشگر هستند، به همراه راننده بلغار اتوبوس کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

 

بر خلاف آنچه ادعا شد، عامل حادثه، عضو حزب الله نبوده و بلغارستان نیز در تاریخ 5 ژوئن 2013 اعلام کرد مدارکی ندارد که ادعای دخالت حزب الله در حادثه را ثابت کند. «کریستین وینگن» وزیر خارجه وقت بلغارستان در این خصوص گفته بود «من معتقدم که دلیل قاطعی نداریم [که انفجار کار حزب الله بوده باشد]».

 

اتحادیه اروپا به بهانه همین حادثه در تاریخ 20 ژوئیه 2013 شاخه نظامی حزب الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد./980/ب102/د

ارسال نظرات