۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۶۸۸۹
امام جمعه تبریز:

قرآن برنامه جامع زندگی بشر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی قرآن را کتاب آسمانی برای تمام دوران بیان کرد و گفت: قرآن کریم برای ظواهر و تشریفات نیست و برنامه عملی زندگی برای فضیلت و قرب انسان به خداوند متعال هست.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در جمع مددجویان حافظ قرآن کریم در زندان مرکزی تبریز با اشاره به احادیث و روایات متعدد از ائمه معصومین(ع) درجات بهشتی را به‌ تناسب درجات انس با قرآن کریم بیان کرد و افزود: قرآن برنامه جامع زندگی بشر است.

 

وی با بیان اینکه بشریت باید در مسیر تعالی زندگی خود به این کتاب شریف تمسک کند، خاطرنشان کرد: بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه آسمانی قرآن مجید است که هم معجزه جاودانه رسول اکرم(ص) و هم مایه سعادت دنیا و آخرت است که ما را هم ازنظر اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی به  بهترین راه هدایت می‌کند.

 

امام‌جمعه تبریز قرآن را بهترین وسیله تقرب به خداوند متعال و رسیدن به سعادت در حیات اخروی و دنیوی دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم در تمام شئون زندگی موفق باشیم باید قرآن را سرمشق خود قرار دهیم که خداوند متعال بالاترین عدالت و قانون را در این کتاب آسمانی بیان می‌فرماید که نیاز حیات بشری را تأمین می‌کند.

 

وی  قرآن را کتاب آسمانی برای تمام دوران بیان کرد و گفت: قرآن کریم برای ظواهر و تشریفات نیست و برنامه عملی زندگی برای فضیلت و قرب انسان به خداوند متعال است، این کتاب متعلق به تمام اعصار بشری بعد از نبی مکرم اسلام است و برنامه زندگی بشر را تمام زمان‌ها برای سعادت جامعه انسانی بیان کرده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «حاملان قرآن اشرف امت من هستند»، افزود: قرآن نور و شفای تمامی امراض روحی و روانی است، کسی که با کتاب آسمانی قرآن کریم انس پیدا می‌کند فکر و روحش نورانی می‌شود و از زنگار گناه و معصیت طاهر می شود.

 

وی با بیان اینکه عمل به محتوای قرآن هدف اصلی نزول این کتاب آسمانی است و همه قرائت‌ها و مقدمات هم راهی به‌ سوی همین هدف بوده و مقدمه آن است، ابراز داشت: قرآن نور الهی است و امیدواریم رحمت‌های مادی و معنوی پروردگار متعال شامل تمام مسلمانان جهان شود و  شنیدن آیات آن افراد را متحول می‌کند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه مؤمنان از این کتاب شریف بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: تنزل قرآن برای تمام بشریت است، اما این کتاب برای کسانی قابل‌ استفاده است که مؤمن و اهل تقوا باشند، از این‌ رو قرآن را با وصف پند و اندرز معرفی می‌کند، پند و اندرز در جایی استعمال می‌شود که مؤثر باشد.

 

وی ذکر الهی را عامل آرامش روانی و روحی خواند و تصریح کرد: یاد الهی و ذکر مبدأ و معاد خود پیشگیرنده است و باید با استفاده از این ظرفیت قرآنی از ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات