۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۳۶۸۹۸

نشست بررسی وضعیت موقوفات حوزه علمیه حضرت ابالحسن آمل برگزار شد

نشست بررسی وضعیت موقوفات حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرمؤمنان(ع) آمل با حضور امام جمعه، رییس اداره اوقاف و امورخیریه و مدیر و مسؤولان این حوزه علمیه برگزار شد.
نشست بررسی موقوفات حوزه آمل نشست بررسی موقوفات حوزه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نشست بررسی وضعیت موقوفات حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل امروز با حضور امام جمعه آمل، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، مدیر و مسؤولان حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این نشست، گفت: در شهرستان آمل دو حوزه علمیه برادران حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) و حضرت امام حسن عسگری(ع) و حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) وجود دارد.

 

وی افزود: 9 موقوفه و 4 هزار و 232 رقبه در شهرستان آمل برای حوزه های علمیه است که به این امر اختصاص پیدا می کند.

 

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: تلاش های لازم در راستای کمک به حوزه های علمیه صورت می گیرد که بالغ بر 2 میلیارد ریال به حوزه های علمیه شهرستان آمل کمک شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت این اداره، اظهار داشت: همه نهادها مبنای حرکت خود را بر روی اصولی قرار می دهند که گفتمان ما بر مبنای فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان این که بزرگان ما اشاره دارند که موقوفات باید به حالت وقفیت باقی مانده و عمل به نیت واقفان شود، افزود: فرهنگ وقف باید در جامعه ترویج شده و عمل به نیت واقف شود.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار داشت: بزرگان ما سخنان شگرفی درباره وقف دارند که با شنیدن آن حس تکلیف انسان دوچندان می شود و ضرورت دارد در راستای ترویج فرهنگ وقف و امامزادگان کوشا باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل ادامه داد: 492 موقوفه و 36 هزار رقبه در شهرستان آمل وجود دارد که آمار رقبات این شهرستان از بسیاری استان های کشور بیشتر است.

 

حجت الاسلام علیخانی از تنظیم 7500 سند اجاره خبر داد و تصریح کرد: 45 پروژه مرمت و بازسازی در 12 هزار مترمربع با هزینه 4 میلیارد تومانی در امام زادگان صورت گرفته است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی به مناسبت های مختلف و در طول سال در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود، گفت: 5170 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند و استقبال خوبی از برنامه های قرآنی صورت می گیرد.

 

وی افزود: مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت با امکانات مجهز و هزینه 15 میلیارد ریالی راه اندازی شد که کلاس ها و برنامه های متنوع با استقبال خوبی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که حفاظت از موقوفات را به نحو شایسته ای صورت می دهیم که بسیاری از افراد دم از دفاع موقوفات می زنند اما در عمل شاهد چنین امری نیستیم، گفت: ضرورت دارد نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام شود که ما در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که اجرای امینانه نیت واقفان سرلوحه کاری ما قرار دارد، افزود: 167 رای به نفع موقوفات صادر شد و 548 هکتار اراضی تحت تصرف اشخاص آزاد شد.

 

وی ادامه داد: 5 میلیارد و 650 میلیون تومان در زمان مدیریتی از نیت واقفان هزینه شده است و در عرصه های مختلف تلاش های ارزشمندی داریم تا بتوانیم به نحوی شایسته کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه سه وظیفه مدیریت بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی بر عهده دارد که تلاش می کنیم، در این راستا کوشا بوده و اهتمام لازم را در اجرایی شدن شایسته وظایف داشته باشیم.

 

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در این نشست با بیان این که ضرورت دارد حمایت های شایسته ای از حوزه علمیه صورت گیرد، گفت: باید ظرفیت های حوزه های علمیه را افزایش دهیم که برکات و ثمرات ارزشمندی داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: همه مدیران باید با تمام وجود در راستای حمایت از حوزه های علمیه کوشا بوده و اهتمام لازم را صورت دهند که امری مهم است./1314/202/ب2

ارسال نظرات