۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۳۷۰۱۴

رونمایی از طرح «خدمتگزاران رضوی» و آغاز ثبت نام در استان های خراسان

ضمن رونمایی طرح «خدمتگزاران رضوی» از سوی تولیت آستان قدس رضوی فرآیند ثبت نام داوطلبان از استان های خراسان آغاز شد.
رونمایی طرح «خدمتگذاران رضوی» از سوی تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سمت تولیت آستان قدس رضوی و به خصوص نظر به مفاد حکم انتصاب ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) که تأکید ویژه ای بر رسیدگی و خدمت به مستمندان و توجه بر احوال محرومان شده است، این زمینه فراهم شده که عموم علاقه مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و سایر نقاط محروم بیابند.

 

پیش بینی بر این است که داوطلبان پس از گذران دوره اولیه خدمت به مستمندان، محرومان شهر و دیار خود حدود سه سال، علاوه بر تداوم توفیق خدمت به محرومان بتوانند از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی ـ خدمت مستقیم در شهر مقدس مشهد و حوزه حرم مطهر ـ نیز بهره مند شوند که نحوه انجام خدمت و همچنین بهره مندی از سایر امتیازات معنوی مانند حضور در مراسمات معنوی مختلف از جمله مراسم شستشوی حرم مطهر، برخورداری از دعوت نامه های مهمانسرای حضرت رضا(ع)، در آیین نامه های مربوط به اطلاع این عزیزان می رسد.

 

شرایط ثبت نام

مصطفی خاکسار قهرودی، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اظهار کرد: افرادی که تمایل به همکاری در این طرح دارند، لازم است پس از ثبت نام اولیه و دسته بندی اطلاعات، به کانون ها و نمایندگی های آستان قدس رضوی در شهرستان های محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: این گروه ها تلاش می کنند افراد متخصص در مناطق محروم را شناسایی کنند تا به این طریق زمینه خدمتگزاری آن ها به بارگاه علی بن موسی الرضا علیه السلام فراهم شود.

 

خاکسار قهرودی با تأکید بر اینکه طرح خدمتگزاران رضوی ابتدا در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی انجام می شود، خاطرنشان کرد: بنابر آیین نامه های برنامه ریزی شده، ابتدا ثبت نام طرح خدمتگزاران رضوی در سه استان انجام می شود و پس از آن مرحله به مرحله به تعداد استان های این طرح اضافه می شود.

 

به گفته معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این طرح می توانند به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی «aqr.ir» مراجعه کنند.

 

گفتنی است، شرایط عمومی عضویت دراین طرح به شرح ذیل می باشد:
* حداقل سن 20 سال تمام
*  دارای توانایی و یا امکانات مناسب و قابل استفاده مستمر برای خدمت به محرومان و مستمندان
 * شهره به خوشنامی، تدین و اخلاق مداری
*  پایبندی و تعهد به ضوابط و مقررات و شئونات آستان قدس رضوی که به آنان آموزش داده و ابلاغ می شود.
 * نداشتن سوء پیشینه و محکومیت جزایی

/1308/102/ب3

 

ارسال نظرات