۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۷۱۳۴
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان کرمان خبر داد؛

آغاز دوره تثبیتی و اختبار طلاب جدید الورود

حجت الاسلام مومنی از آغاز دوره تثبیتی و اختبار حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: برنامه پذیرش طلاب جدید الورود سال تحصیلی 95-96 در چند مرحله و بخش است که دوره اختبار و تثبیت یکی از این مراحل و بخش ها است.
دوره اختبار و تثبيت

حجت الاسلام احمد مومنی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، از آغاز دوره تثبیتی و اختبار حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: برنامه پذیرش طلاب جدید الورود سال تحصیلی 95-96 در چند مرحله و بخش است که دوره اختبار و تثبیت یکی از این مراحل و بخش ها است.

 

معاون تهذیب مرکز مدیریت استان افزود: محتوای دوره در قالب طرحی بنام میثاق با طلبگی می باشد که مقدار آن هفت تا ده روز است.

 

وی ادامه داد: با توجه به ازدیاد متقاضیان شرکت در دوره این دوره برای مدارس بلند مدت در چهار گروه اجرا خواهد شد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی گفت: برای اولین گروه، دوره مربوط به 150 نفر از متقاضیان سیکل و به صورت متمرکز به مدت هفت روز از 20 تا 26 تیر ماه در محل مدرسه ابراهیمیه کرمان اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: گروه دوم نیز که بقیه متقاضیان سیکل هستند، از 27 تیرماه تا 2 مرداد ماه در مدرسه ابراهیمیه دوره را خواهند گذراند که تعداد آن ها نیز 150 نفر خواهد بود.

 

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان گفت: گروه سومی که تعداد آن ها صد نفر است، نیز در مدرسه علمیه ولی عصر(ع) کهنوج و از تاریخ 2 تا 10 مردادماه دوره اختبار و تثبیت را خواهند گذراند.

 

وی گفت: دوره مخصوص ورودی های دیپلم و بالاتر که تعداد آن ها 30 نفر است در مدرسه معصومیه و از تاریخ دوم تا دهم مرداد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام احمد مومنی یادآور شد: دوره مربوط به متقاضیان مدارس سفیران هدایت جدای از مدارس بلند مدت خواهد بود و به طور مجزا و با برنامه ریزی جداگانه خدمت متقاضیان اعلام خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه به اهداف اجرای طرح میثاق با طلبگی اشاره داشت و گفت: مهم ترین اهداف این طرح آشنایی متقاضیان با فضای حوزه و برنامه های آن است و از سوی دیگر شناخت مسؤولان نیز در این دوره ها از متقاضیان بیشتر خواهد شد.

 

وی به هدف سوم این دوره اشاره کرد و گفت: تصحیح انگیزه ها و حضور اساتید اخلاق در مدارس و آشنایی متقاضیان با اساتید سومین علت برگزاری این دوره است.

 

حجت الاسلام احمد مومنی در پایان گفت: در کنار برگزاری کلاس های طرح، برنامه های ورزشی، تفریحی و تهذیبی نیز اجرا خواهند شد که مهم ترین آن ها زیارت قبور شهدا و موزه دفاع مقدس خواهد بود./9701/302/ب3

ارسال نظرات