۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۷۱۵۴
حجت الاسلام ابراهیمی:

بد حجابی راه نفوذ دشمن است

امام جمعه انار حجاب را ضروری دین دانست و گفت: ریشه بد حجابی عدم اطلاع اکثر مردم از حجاب و مسائل مربوط به آن است؛ چرا که بسیاری از مردم دیدگاه صحیحی نسبت به حجاب نداشته و از آن به عنوان یک اصل ضروری دین اطلاع ندارند.
حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه انار حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه انار

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه انار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به این که حجاب یکی از مترقی ترین دستورات اسلام است، گفت: حجاب ضامن امنیت روانی جامعه و به ویژه زنان است و در زمینه تکامل و تعالی بشر نقش بسزایی دارد.

 

این کارشناس مذهبی افزود: حجاب یک ندای فطری و مورد قبول تمدن های بشری است؛ به عنوان نمونه حجاب قبل از اسلام حجاب یک دستورات مدنی جامعه آن روز بوده است و اقشار ویژه جامعه مانند شاهزادگان و تجار خود را ملزم به رعایت حجاب می دانستند.

 

امام جمعه انار حجاب را ضروری دین دانست و گفت: ریشه بد حجابی عدم اطلاع اکثر مردم از حجاب و مسایل مربوط به آن است؛ چرا که بسیاری از مردم دیدگاه صحیحی نسبت به حجاب ندارند و از آن به عنوان یک اصل ضروری دین اطلاع ندارند و حتی فکر می کنند حجاب یک عادت اجتماعی است که از اعراب به ما رسیده است.

 

وی علت دوم بد حجابی را تهاجمات فرهنگی دانست و ابراز کرد: حجاب مرز اعتقادات اسلامی است و بر همین اساس دشمن در راه تخریب آن و ترویج فرهنگ بد حجابی تبلیغ های گسترده ای کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به عملکرد دولت ها در زمینه حجاب و عفاف، گفت: تمام دستگاه های مسؤول فرهنگی جامعه باید در این زمینه ورود کنند و حجاب را به شکل صحیح تبلیغ کنند و آن را در جامعه تبدیل به یک فرهنگ کنند.

 

وی یادآور شد: بد حجابی راه نفوذ دشمن و پاتک آن برای هجوم بر اعتقادات دینی است.

 

امام جمعه انار خاطر نشان کرد: هدف ترویج بد حجابی برداشتن غیرت دینی مردم و سپس بی عفتی جامعه است.

 

وی گفت: بی غیرتی مردان و بی عفتی زنان جامعه را آماده پذیرش هر نوع تحکم و زور گویی می کند و در واقع دشمن به دنبال استیلاء بر ما است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: در بی حجابی و یا با حجابی زنان مسلمان چیزی عاید مستکبران نخواهد شد؛ بلکه آنان به دنبال استیلاء بر ما هستند و مقدمه این کار بی غیرتی و بی عفتی جامعه است./302/9701/ب1

ارسال نظرات