۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۳۷۲۷۴
مدیر حوزه علمیه شهرکرد:

مشارکت دستگاه ‌های اجرایی در اجرای قانون حجاب و عفاف نامطلوب است

مدیر حوزه علمیه شهرکرد گفت: سهل انگاری، ضعف و اختلاف نظر برخی مسؤولان در اجرای قانون حجاب و عفاف موجب عملیاتی نشدن این مهم شده که این یک خسران بزرگ برای نظام است.
حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی

حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه وضعیت موجود حجاب و عفاف در جامعه مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه عملی شدن تهاجم فرهنگی در جامعه و استفاده نادرست از فضای مجازی و ماهواره موجب شده است تا فرهنگ غرب وارد کشور شود و این یک خطر جدی است.


وی با اشاره به اینکه مردم تحت تأثیر جذابیت دنیا قرار گرفته اند، گفت: استفاده از فرهنگ غربی کاملا نادرست است و این به آن معنا است که برخی از راه درست منحرف شده اند و ادامه دادن این مسیر نخست به ضرر خود فرد است.


کارشناس مسائل مذهبی افزود: سهل انگاری، ضعف و اختلاف نظر برخی مسؤولان در اجرای قانون حجاب و عفاف موجب عملیاتی نشدن این مهم شده که این یک خسران بزرگ برای نظام است.


حجت الاسلام فاطمی اجرایی نشدن قانون حجاب و عفاف را آرزوی دغدغه مندان دین و انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: برخی که ادعای روشنفکری دارند با حجاب مخالف هستند و این مخالفت آن ها به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن و الگوبرداری از فرهنگ کشورهای غربی است.

 

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه حجاب و عفاف مایه سلامت روح و روان و تحقق شادی و نشاط در جامعه و خانواده است، اظهار داشت: به یقین توجه به مقوله حجاب و عفاف در هر خانواده ای، آرامش و امنیت را برای اعضای آن خانواده به همراه خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول، نهادینه شدن فرهنگ تذکر لسانی در جامعه را بهترین راهکار برای مقابله با ناهنجاری ‌های فرهنگی و مصادیق بدحجابی دانست و با بیان اینکه مشارکت دستگاه ‌های اجرایی در زمینه فرهنگ و بحث حجاب و عفاف نامطلوب است، تأکید کرد: اگر مسؤولان تنها در حوزه اداره و دستگاه اجرایی خود، به مسأله حجاب و عفاف می ‌پرداختند، شاهد ناهنجاری‌ های موجود در جامعه نبودیم.

 

مدیر حوزه علمیه شهرکرد، تذکر جدی رهبر معظم انقلاب پیرامون ولنگاری فرهنگی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر همه مردم و مسؤولان به وظیفه خود عمل می ‌کردند، شاهد این نبودیم که شخص نخست مملکت در این موضوع وارد شده و درباره ولنگاری فرهنگی تذکر بدهند.

 

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به این که عفاف و حجاب يكی از ضرورت های دينی است كه تعميق و گسترش آن برای هر فرد مسلمان به عنوان يك وظيفه دينی و اجتماعی تلقی می ‌شود، یادآور شد: از جمله آسيب ‌هايی كه از طريق بی ‌توجهی به پوشش اسلامی ايجاد می ‌شود، خدشه‌دار شدن مرواريد اين صدف يعنی عفاف بين بانوان جامعه است./9457/302/ب3

ارسال نظرات