۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۳۷۳۲۸

برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص استان هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت: این مراسم همراه با جشن های مردمی زیر سایه خورشید در پنج شهرستان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بعد از ظهر امروز دوشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان که با محوریت بررسی برنامه های بزرگداشت امامزادگان در این اداره کل برگزار شد، گفت: این مراسم با هدف شناساندن امامزادگان به آحاد مردم و تبیین جایگاه بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سلسله مراسم بزرگداشت امامزادگان از 18 مرداد در امامزاده شاه مرعش در شهرستان میناب آغاز می شود، افزود: امامزاده سید مظفر(علیه السلام) بندرعباس در 23 مرداد، سید محمد حاجی آباد و سید مظفر قشم و سیدسلطان محمد رودان نیز 24 مرداد میزبان برگزاری این مراسم هستند.
 
حجت الاسلام هاشمی در ادامه رسالت مهم اوقاف و امور خیریه را عمل به نیات واقفان خیراندیش و خدمتگزاری بقاع متبرکه و امامزادگان برشمرد و اظهار داشت: خدمتگزاری امامزادگان، افتخاری بزرگ است که خداوند به کارکنان اوقاف عطا فرموده است.
 
وی با اشاره به حضور خادمین حرم رضوی و حرم کریمه اهل بیت همزمان با دهه کرامت و در قالب جشن های زیر سایه خورشید و در سایه سار کریمه در استان هرمزگان، بیان کرد: خدام حرم، بوی بهشت و بوی علی(علیه السلام) و محراب را به خود به همراه دارند و سبب ایجاد بارقه ای از امید وصال در بین مردم می شوند.
 
این مقام مسؤول از اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خواست به گونه ای برنامه ریزی شود تا از ظرفیت حضور خادمین در برنامه های فاخر بقاع متبرکه و امامزادگان بهتر از سال های گذشته مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی در پایان با اشاره به حدیث ثقلین، خاطرنشان کرد: در دهه کرامت باید در کنار برنامه های بصیرت افزایی فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام)، برنامه های قرآنی نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
تشریح برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه شاخص در بندرعباس

سپس حجت الاسلام مصطفی آزادی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، گفت: دعای پرفیض کمیل 22 مرداد و جشن در سایه سار کریمه بعد از نماز مغرب و عشا روز جمعه 23 مرداد با حضور خدام حرم حضرت معصومه(س) در حسینیه امامزاده سید مظفر(علیه السلام) از برنامه های این دهه است.
 
وی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) روز شنبه 24 مرداد در بقاع شاخص شهرستان بندرعباس، همایش ویژه دختران روز شنبه 25 مرداد در امامزاده سید مظفر و مراسم تجلیل از امامزاده سید مظفر با حضور خدام حرم حضرت معصومه(س) در روز 26 مرداد را از دیگر برنامه ها برشمرد.
 
حجت الاسلام آزادی افزود: برگزاری دعای توسل در روز شنبه 27 مرداد در همه بقاع متبرکه، تجلیل از امامزاده سید کامل در روز چهارشنبه 28 مرداد و تجلیل از امامزاده شاه صفی الله هماگ در روز 29 مرداد از دیگر برنامه های دهه کرامت در شهرستان بندرعباس است.
 
وی از قرائت دعای ندبه در روز جمعه 30 مرداد در امامزاده سید مظفر، دیدار با خادمین سالخورده در روز 31 مرداد، نشست با کارکنان اوقاف و امور خیریه، زیارت عاشورا، جشن میلاد حضرت رضا(علیه السلام) در همه بقاع متبرکه، تجلیل از امامزاده شاه معزالدین و امامزاده سیداحمد چاهستان را بخش دیگری از برنامه های این هفته ذکر کرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده سید مظفر(ع) با حضور ۴۰۰ جوان عضو کانون های مساجد

در ادامه این نشست، حجت الاسلام احمد پهلوانی مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده سید مظفر(ع) در روز ۱۸ مرداد ماه سال جاری با حضور ۴۰۰ نفر از جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان در بندرعباس خبرداد و با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان ملجأ و پناهگاه مردم هستند، عنوان کرد: اوج ارادت و محبت نسبت به امامزادگان باید در دهه کرامت تجلی پیدا کند.
 
وی، از دهه کرامت به عنوان فرصت مناسبی برای معرفی و تبیین سیره علمی و عملی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) یاد کرد و افزود: بسیج امکانات و نیروی انسانی در راستای معرفی فرهنگ رضوی از اهداف شکل گیری شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت است و از این رو باید خروجی اقدامات دستگاه های اجرایی منجر به نقش آفرینی هرچه بیشتر مردم در برنامه های دهه کرامت باشد.
 
حجت الاسلام پهلوانی ابرازداشت: در استان هرمزگان هر ساله برنامه های فاخری از سوی مجموعه های خودجوش مردمی به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد و هیأت های مذهبی پیرامون دهه کرامت برگزار می شود که رسالت دستگاه های اجرایی تقویت و حمایت از این مجموعه هاست.
 
وی در ادامه لیست برنامه های پیشنهادی کارگروه تخصصی شورا جهت اجرا در دستگاه های اجرایی را قرائت کرد و گفت: دستگاه ها در صورت تمایل می توانند از این برنامه ها استفاده کنند و یا با برگزاری نشست های درون دستگاهی، برنامه های مورد نظر خود را اجرا کنند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، احیای سنت های مرتبط با فرهنگ رضوی را یکی از اولویت های مهم در سال جاری برشمرد و افزود: در گذشته هنگام عزیمت زائرین به مشهد مقدس و بازگشت آنان، مردم به منازل زوار می رفتند که این موضوع هم تکریم زائر و هم تقویت ارادت مردم نسبت به اهل بیت بود که متاسفانه این سنت پسندیده در حال کمرنگ شدن و فراموشی است که باید احیا شود.
 
وی اظهار کرد: در برنامه های امسال جشن های زیر سایه خورشید، خدام حرم رضوی به دیدار زائرین تازه از سفر برگشته مشهد و قم خواهند رفت./202/851/ب1

ارسال نظرات