۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۳۷۳۵۴
مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی کرمانشاه:

بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه بی حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت جایگاه زن در هستی است، گفت: معرفت انسان به شریعت، تعالیم دینی و قرآن موجب درک عظمت حجاب در جامعه می شود.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم دولتیاری، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) کرمانشاه عصر امروز در مراسمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب که با حضور جمعی از طلاب در این مدرسه برگزار شد با اشاره به حدیثی از حضرت امیرمؤمنان(ع)، ابراز داشت: خداوند بر بندگان حقی قرار داده و آن این است که او را اطاعت کنند، اگر چه حق خدا بزرگ است و قابل ادا نیست، ولی ادای وظایف و اطاعت از خداوند متعال به نوعی ادای حق محسوب می‌شود، حجاب که امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است باید حفظ شود.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) کرمانشاه بیان داشت: حفظ حجاب واجب الهی و اطاعت از خداوند است و اطاعت از او حقی است که بر بندگان نهاده شده است و هر انسان باورمندی باید تعبدا و نه فقط به خاطر مصالح عمومی این حق و حد الهی را ادا کند.

 

وی در ادامه افزود: حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است، بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند، بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند دارای حرمت و احترام ویژه‌ای هستند، آن ها معلمان عاطفه بوده و پیکره اجتماع با محبت و تربیت آن ها استوار خواهد ماند.

 

خانم دولتیاری تصریح کرد: با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌ های حجاب است، اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آیین‌ نامه سعادت و کمال بشر است درک کند به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند در آیه ۳۱ سوره نور حکم حجاب را به گونه‌ای صریح مطرح کرده و علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند تا زینت ها و زیبایی‌ های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود و آن ها مورد توجه نگاه ‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام بانوان حفظ شود.

 

خانم دولتیاری ابراز داشت: حجاب به خاطر احترام و حرمت زنان بوده و مقام آن ها به قدری والاست که باید از طریق حجاب شناخته شوند، زنانی که به خاطر حفظ حجاب سرزنش می شوند این دسته از بانوان به دلیل اعتقادات و باورهای دینی، دارای ارزش و مقامی افزون از دیگران هستند و حرمت آن ها نزد خداوند متعال ویژه است.

 

وی در پایان گفت: جامعه ‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب سلامت روحی و روانی همنوعان خود می شوند سبب بروز و ظهور آثار سازنده ای در اجتماع می شود./857/202/ب2

ارسال نظرات