۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۳۷۳۶۹
به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب؛

اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده با شعار «من خانواده‌ام را دوست دارم» عصر امروز همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده با شعار «من خانواده‌ام را دوست دارم» عصر امروز، همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

با توجه به هجمه سنگین توطئه ‌های دشمن و تلاش آن‌ها برای تخریب مقام و جایگاه زن در جامعه، این اجتماع با هدف ترویج و تکریم عفاف و حجاب در سطح جامعه برپا شد.

 

مردم استان چهارمحال و بختیاری، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و مردم و زن امروز آمدند تا با اصول و اعتقاداتشان نشان دهند که از فرهنگ مبتذل غرب بیزار هستند و برای دفاع از حریم خانواده خود سر از پا نمی شناسند.

 

از آنجایی که بانوان ایرانی حافظ حجاب و حریم خانواده‌اند، حضور چشمگیر بانوان فرهیخته و محجبه این استان در اجتماعاتی که امروز در دفاع از حریم خانواده شکل گرفت، چهره استان را به یک منطقه فاطمی تبدیل کرد و این در نوع خود بی نظیر بود.

 

در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با سراسر استان، راهپیمایی باشکوهی از میدان بسیج، زأس ساعت 18 آغاز شد و ساعاتی پیش در مقابل امازادگان دو خاتون این شهر، این اجتماع با صدور بیانیه و قرائت آن به کار خود پایان داد.

 

راهپیمایی شهرکرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسؤولان، روحانیان و در رأس همه گروه ها، با حضور گرم و پرشور بانوان با حجاب کامل برگزار و برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات این شهرستان ثبت شد.

 

گفتنی است تجمع کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضمون «به عنوان یک ایرانی مسلمان غیور،  پاسدار و مدافع حریم حجاب و عفاف باشیم» را در دست داشتند.

 

همچنین در طول مسیر راهپیمایی تجمع کنندگان شعارهایی مانند «ای مرد غیرتت کو، حجاب همسرت کو» و «الله اکبر، الله اکبر چادر حجاب برتر، خشنودی پیامبر» سر می دادند.

 

گفتنی است، حاضران در این تجمع مردمی با صدور بیانیه‌ ای اعلام کردند: ۲۱ تیرماه، یادآور شجاعت و غیرت مردان و زنانی از جنس ایمان و اراده است که به پا خاستند تا ظلمی را که بر زنان سرزمین مقدس ایران از سوی رژیم دست نشانده پلوی روا می ‌شد از میان بردارند و با نثار جان خویش به تمامی دنیا فهماندند که ایرانی جان می‌دهد اما ذلت نمی‌پذیرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون سال‌ها از شهادت مدافعان حریم عفاف و حجاب در صحن گوهرشاد می‌گذرد و بر ماست تا با حفظ عفت و پاکدامنی خویش همچنان راه و یاد آن‌ها را زنده نگه داریم.

 

این بیانیه می افزاید: بی شک مسأله عفاف و حجاب تنها در جنس زن خلاصه نمی‌شود و مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود نقش مهم و تأثیرگذاری در این عرصه دارند؛ به یقین مرد مسلمان و متعهد هرگز نمی‌پسندد که ناموس او در معرض دید نامحرمانی قرار گیرد و شکار نگاه‌های حرام شود و زن مسلمان ایرانی که عفت و پاکدامنی خویش را از بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) به ارث برده است، هرگز اجازه نمی‌دهد تا بزک کرده در معرض دید نامحرم قرار گیرد.

 

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: ما مدافعان حریم خانواده که با شعار «من خانواده‌ام را دوست دارم» در اعتراض به مظاهر خلاف عفت در هفته عفاف و حجاب گرد هم جمع شده و اعلام می‌ کنیم که حرکت خود را تنها در این هفته محدود نخواهیم کرد و با مطالبه‌گری طرح ملی عفاف و حجاب از مسؤولان جهاد خود را ادامه خواهیم داد و مطمئن هستیم که این امر که یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است با یک یا دو تجمع و کنفرانس و سمینار محقق نخواهد شد و با همین رویکرد از همه دست اندرکاران خواهیم خواست تا با ما همراه شوند تا جامعه‌ای سالم و به دور از هر گونه تهدید فرهنگی داشته باشیم.

 

شایان ذکر است در همه شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری، با حضور پرشور مردم و مسؤولان، خصوصا بانوان محجبه و فرهیخته تجمع باشکوهی در جهت دفاع از حریم خانواده و حجاب و عفاف برگزار  شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات