۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۷۴۶۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی اردبیل:

رعایت حجاب و عفاف در جامعه سبب دفع توطئه های دشمنان می شود

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی بی حجابی و از بین بردن حجب و حیا را از برنامه های دشمن دانست و گفت: رعایت حجاب و عفاف در جامعه سبب دفع توطئه های دشمنان می شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید محمد سیدسیاح، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی پیش از امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه اردبیل به مناسبت هفته حجاب و عفاف با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: حجاب و حیا، دو عنصر زیبنده ظاهر و باطن انسان ها همچون سدی محکم و قلعه استوار افراد را از تهاجم های نفسانی و گزند خواسته های شیطانی مصون نگه می دارند.

 

وی افزود: حجاب زنان منحصر در نقاط محدودی از جسم نیست، بلکه بر اساس منطق قرآن حفظ و پوشاندن موها نیز از ضروریات حجاب است، به طوری که خداوند متعال در این باره می فرماید: اى پیامبر، به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها[روسرى هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است.

 

حجت الاسلام سیدسیاح با اشاره به انواع مدل حجاب و پوشش در جامعه، حجاب تقلیدی و ظاهری را نوعی از حجاب خواند و بیان داشت: برخی افراد به خاطر نوع فرهنگ و قوانینی که در خانواده حاکم بوده از ابتدا این چنین آموخته اند که می بایست در بدو ورود در جامعه، ظاهر و سیمای خود را به گونه ای از پوشش و حجاب آراسته نماید که مطابق میل خانواده باشد ولی مشکل این نوع و مدل از حجاب این است که با تغییر محیط زندگیشان حجاب و پوشش ایشان نیز تغییر یابد.

 

وی در ادامه به حجاب از روی تعبد و تعقل نیز اشاره کرد و گفت: حجاب آن دسته از افرادی که با بهره مندی از قوه تعقل و اندیشه، مبانی دینی و  عقیدتی خود را مستحکم کرده اند و به گوهر درونی خود واقف شده اند و ارزش انسانی خود را فراتر از جسم و ظاهر می بینند از این قسم است.
 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی افزود: این دسته از افراد حجاب را نه از روی اجبار و تحمیل دیگران و نه به خاطر رضایت و خوشایند اطرافیان بلکه از طریق برهان و یقین پذیرفته اند و حجاب را زینت و زیبایی خود می بینند و با تهدید و مطایع دنیوی حاضر به کنار گذاشتن آن نمی شوند، در واقع انتخاب این دسته از افراد براساس منطق بصیرت و آگاهی است.

 

حجت الاسلام سید سیاح به برنامه های دشمن برای خاموش کردن چراغ اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن بی حجابی و از بین بردن حجب و حیا را از مهم ترین برنامه های خود قرار داده است و از این رو رعایت حجاب و عفاف در جامعه سبب دفع توطئه های دشمنان می شود./937/203/ب2

ارسال نظرات