۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۰۷۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ایران اسلامی دارالقرآن و پایگاه ولایت اهل بیت است

امام جمعه قزوین گفت: امام رضا (ع) از مدینه حرکت و در خراسان مستقر و نور ولایت در آنجا تابیده شد و پشت سر حضرت علی بن موسی الرضا خواهر گرامی ایشان یک قافله برای دیدار برادرش راه انداخت که در حقیقت این قافله برای تبلیغ و ترویج حقانیت نور ولایت بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)  و با اشاره به اینکه قوم بنی عباس تصمیم داشتند نورِ ولایت را خاموش کنند، گفت: طاغوت، کفر و شرک همه در بنی عباس دیده می‌شد، آنها خود را مسلمان می‌دانستند ولی در باطن تصمیم داشتند نورِ ولایت را در مدینه خاموش کنند.

طاغوت، کفر و شرک همه در بنی عباس دیده می‌شود

وی با توجه به اینکه به گوش بنی عباس رسیده بود علی بن موسی رضا (ع) در مدینه می‌ماند، ابراز کرد: ماندن امام در مدینه به ضرر آنها تمام می‌شد زیرا مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) محبت نشان می‌دادند و مدینه در مقابل بنی عباس به پایگاه قدرت تبدیل می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: این قوم تصمیم گرفتند امام رضا (ع) را به خراسان فرستاده تا مردم آن شهر وجود مستقیم نورِ ولایت و حق را حس نکنند اما خداوند حیله‌ آنها را به خودشان بازگرداند و این مسیر از سوی آن امام رئوف نورانی و مردم آن ولایی شدند.

امام جمعه قزوین با اشاره به گلایه یکی از علمای یمن تصریح کرد: این عالم بزرگوار یمنی گفتند که در برخی از کشورهایی که محل ولادت انبیا و اولیای الهی است، ارزش امیرمؤمنان و فرزندانش را نمی‌دانند اما ایرانیان قدر آنها را می‌دانند.

لقب کشور ایران دارالقرآن و پایگاه ولایت اهل بیت است

وی با بیان اینکه لقب کشور ایران دارالقرآن و پایگاه ولایت اهل بیت (ع) است، بیان کرد: هیچ کشوری مثل ایران در مقابل ائمه اطهار یکپارچه نبوده‌اند، امام رضا (ع) از مدینه حرکت و در خراسان مستقر و نور ولایت در آنجا تابیده شد و پشت سر حضرت علی بن موسی الرضا خواهر گرامی ایشان یک قافله برای دیدار برادرش راه انداخت که در حقیقت این قافله برای تبلیغ و ترویج حقانیت نور ولایت بود.

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: امام رضا (ع) یک سلسله است نه یک فرد و باید این سلسله را بشناسیم. یکی از زیارات معروف آن حضرت زیارت وارث است، در زیارت وارث سلسله این زنجیره‌ نورانی نبوت، رسالت، ولایت و امامت را می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از حضرت موسی بن جعفر (ع) که می‌فرمایند عصای موسی (ع) پیش ما است، عنوان کرد: همه اینها یک سلسله و در مقابل اینها طاغوتیان هستند و آن‌هایی که مطیع شرک و آنهایی که خداوند کریم و مهربان در قرآن آورده است که دشمنان من اراده‌ای را کردند و من هم یک اراده کردم مردم شما تماشا کنید که اراده من پیش میرود یا دشمن.

وی در پایان گفت: اراده دشمنان این است که با دهانهایشان نور ولایت را خاموش کنند اما خدا اراده می‌کند که این نور کامل شود و کافران از این خشنود نیستند./302/853/ب1

ارسال نظرات