۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۴۴۰۷۹
کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی هرمزگان:

بی‎ خبری و غفلت والدین آثار مخرب فضای مجازی را دو چندان می ‎سازد

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ارتقای سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش موثری در کاهش آسیب فرزندان دارد و آنها را از دامها و انحرافات فضای مجازی مصون می‎ دارد.
ارسلان ابراهیمی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی

ارسلان ابراهیمی کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: قشر جوان و نوجوان به دلیل کم تجربگی بیش از دیگر اقشار جامعه در خطر دامهای فضای مجازی قرار دارند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه والدین به حضور فرزندان در فضای مجازی ابراز کرد: افزایش شبکه‎ های اجتماعی و فضای مجازی بر ارتباطات کلامی و عاطفی در خانواده ‎ها اثر گذاشته‌ و حتی گاهی فاصله ‎های جدی میان نسلها ایجاد کرده است.

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به غفلت والدین از پیامدهای حضور جوانان در فضای مجازی تصریح کرد: غفلت خانواده‎ ها نیز اثر دو چندانی بر گرایش جوانان به فضاهای مجازی دارد، از این رو ارتقای سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش موثری در کاهش آسیب فرزندان دارد.

ابراهیمی ادامه داد: بی‎خبری و غفلت والدین، آثار منفی و مخرب فضای مجازی را دو چندان می ‎سازد و لطمات جبران ناپذیری را به خانواده و جامعه وارد می ‎سازد.

وی ابراز داشت: هرچند فضای مجازی دارای مزیت هایی برای توسعه ارتباطات و تبادل علم دارد، اما متاسفانه گاهی آسیبهای جدی در پی دارد که بر شخصیت و رفتار و روحیات آنها اثر منفی می‎ گذارد.

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش موثر رسانه ها در آگاه بخشی به جامعه تاکید کرد: باید جوانان را نسبت به فضای ناسالم برخی از فضاهای مجازی و شبکه ‎های اجتماعی آگاه کنند تا نسل پویا و آینده‎ ساز این جامعه گرفتار انحرافات و دام‎های در کمین نشوند.

ابراهیمی تاکید کرد: باید تهدیدها و فرصتها را بشناسیم و تمهیدات را برای بهره‌ مندی کودکان و نوجوانان و دیگر اقشار جامعه از فرصتها و پتانسیلهای فضای مجازی اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به وظیفه بسیار مهم والدین در این عرصه تأکید کرد: دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی از ایرانی اسلامی به سمت زندگی غربی است و در این راه از پتانسیل فضاهای مجازی و رسانه‌ های اجتماعی استفاده می‌ کند.

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به آسیبهای شبکه های اجتماعی ابراز داشت: ترویج بی بندوباری، ایجاد روابط نامناسب اخلاقی، دوری از واقعیت و گرایش به تخیل، شکل گیری هویتهای مجازی و عشق های تخیلی از مهمترین آسیبهای شبکه های اجتماعی است.

ابراهیمی در پایان با تاکید بر تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت بیان داشت: جهانی شدن یک پروسه است که باید با مدیریت صحیح آن را به فرصتی برای ارایه الگوی اصیل اسلام تبدیل کنیم./302/851/ب1

ارسال نظرات