۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۴۰۹۵
معاون سیاسی استانداری تهران:

نباید اجازه دهیم اخلاق در سیاست و جامعه از بین برود

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه حلقه گمشده جامعه امروز ما اخلاق است، گفت: نباید اجازه دهیم اخلاق در سیاست و جامعه از بین برود زیرا اخلاق حسنه مشی و روش کارساز پیامبر عظیم‌الشأن ما در گسترش عقیده و فکر و شریعت اسلام بود.
سیدشهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، سیدشهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران در همایش بزرگداشت دهه کرامت که همزمان با میلاد امام رضا(ع) در شهرستان ملارد برگزار شد با بیان اینکه وجود مرقد امام رضا(ع) مظهر ولایت عظمای الهی در سرزمین شهیدان اسلام است، اظهارداشت: ایران اسلامی امروز تنها کشوری است که بنام وابستگی به اهل بیت عصمت و طهارت شهرت یافته و با 37 سال مقاومت و پایمردی برای دنیای غرب اعجاب‌انگیز شده است.

وی افزود: اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری مردم شریفی است که به خاطر اسلام و تحقق عدالت از عزیزترین دارائی‌های خود و فرزندانشان گذشتند.

‌معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد: امام رضا(ع) اسلام را در قلمرو سرزمینی ما احیاء کرد و قرائتی از اسلام را به یادگار گذاشت که امروز همه ما به اسلام ناب محمدی (ص) افتخار می‌کنیم.

چاوشی ادامه داد: امروز قرائتی که ائمه معصومین و امام رضا(ع) از اسلام به ما یاد دادند قرائت ناب تشیع علوی است، اسلامی که دین مدارا، محبت، صلح و محبت است، اسلامی که در مقابل وحشی گری های فرق انحرافی که به نام دین و خدا جامعه بشری را دچار مشکل کرده‌اند ایستاده است.

وی تاکید کرد: امروز داعشی‌ها و متحدین آنها موج عظیمی از اسلام هراسی را به راه انداخته‌اند، آنها به یقین تصور می‌کنند که اسلام همان است که آنها می فهمند. این جزمیّت و نگاه بی منطق و بدون استدلال، امروز موجودیت اسلام را نشانه رفته است. داعش همان فرقان است و تکامل یافته نفاقی است که در کشور ما بیش از 17 هزار نفر را به خاک و خون کشید. داعش دست پرورده دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل است.

معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد: برخی افراد تصور می‌کنند که امروز جمهوری اسلامی در مقابل غرب دچار خودباختگی شده است. اما با اصول اولیه بین الملل می توان اثبات کرد که جمهوری اسلامی در عرصه مقابله با زیاده خواهی های غرب و قدرت های هسته ای به دستاوردهای بزرگی دست یافته است.

چاوشی گفت: موج ایران هراسی در دنیا به دنبال آن بود که ایران را همردیف داعش و گروه های تکفیری دیگر معرفی کند اما دنیا در مذاکرات هسته ای مشاهده کرد که اسلام ایرانی ها با اسلام این گروه های افراطی فاصله زیادی دارد.

وی تاکید کرد: دشمنان می خواستند ایران را با اقدامات گروه های تکفیری گره بزنند اما دنیا خلاف آن را استنباط کرد.

معاون سیاسی استانداری تهران افزود: خطر بزرگی که امروز تشیع را تهدید می‌کند این است که در داخل دچار اختلاف شویم. خداوند در قرآن به ما مسلمانان نسبت به اختلاف تذکر داده است. تولّی و تبرّی در دین ما به چه معناست؟ ایمانی که در بستر نماز و روزه شکل نگیرد در بستر اخلاق دینی جریان پیدا نکند به تولّی و تبرّی منجر نخواهد شد.

آیا می توان فرض کرد که شیعیان امیرالمومنین و دوستداران امام رضا(ع) نسبت به هم کینه و کدورت داشته باشند؟!

چاوشی خاطرنشان کرد: در حالی که امام ما اجازه می دهد وقتی می رویم خانه خدا برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی پشت سر اهل تسنن نماز بخوانیم چگونه مجوز داریم بر علیه دولتی که با رای اکثریت مردم به قدرت رسیده است اینچنین جوسازی و تخریب کنیم. آیا این همه تخریب علیه دولت جمهوری اسلامی خودزنی نیست؟! آیا شایسته است که ما از قابلیت ها و ظرفیت هایی که دولت برای کشور بواسطه حمایت عمومی مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب به دست آورده چشم پوشی کنیم؟!

وی گفت: گم شده امروز جامعه ما اخلاق است. نگذاریم که اخلاق در عرصه سیاست و اجتماع شکسته شود. اخلاق حسنه مشی و روش کارساز پیامبر عظیم‌الشأن ما در گسترش عقیده و فکر و شریعت اسلام بود. باید بدانیم اصلی ترین مشخصه دولتمردان جمهوری اسلامی پس از تقوای الهی پایبندی به موازین اخلاقی است. نظام اسلامی ما شیوه های ماکیاولیستی را برنمی تابد برای رسیدن به هدف مقدس نمی توان از شیوه های نامقدس بهره گرفت. بدون اخلاق جامعه می‌میرد، نشاط و امید خود را از دست می‌دهد. همه باید برای اقامه اخلاق اسلامی به پا خیزیم و بدانیم که اخلاق خمیر مایه اصلی بعثت پیامبر اسلام بوده است.

معاون سیاسی استانداری تهران تاکید کرد: اگر دولت و دوستان دولت همان راهی را که برخی مخالفین در پیش گرفته اند برگزیند جامعه شیعی به تشنج کشیده می شود و این بزرگترین آرزوی دشمنان انقلاب اسلامی است. دولت با تدبیر و با تانی درصدد آرامش آفرینی است.

چاوشی بیان کرد: هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم کسانی که در سال‌های قبل انواع آشفتگی‌ها را برای کشور تراشیدند و کشور را به جایی رساندند که برنامه نفت در برابر غذا دور از تصور نبود، دوباره جان گرفته اند و البته این خیلی عجیب نیست چرا که شرم و حیا نباشد ایمان از بین می رود.

وی افزود: ما نمی خواهیم بگوئیم در گذشته چه شد. چون گذشته هم بخشی از تاریخ جمهوری اسلامی است. ما نمی خواهیم بهانه به دست بیگانگان و دشمنان بدهیم فرصت هم نداریم و جائز هم نمی دانیم چرا که افشاگری را خلاف شرع می دانیم. در جایی که کارشناسی و بررسی شود گفته خواهد شد. اما بحث و اختلافات را به تریبون ها و مجامع عمومی نمی کشیم.

معاون سیاسی استانداری تهران خاطرنشان کرد: تریبون هایی که باید وحدت آفرین باشند نظم و قانون را در جامعه ترویج و تحکیم سازند اگر تبدیل شوند به بلندگوی دشمنی با دولت و برنامه های دولت، سنگ رو سنگ بند نمی شود. ما یک نظام هستیم یکپارچه و یک مذهب و یک کشور و یک رهبر داریم نباید خواسته های گروهی و جناحی و حزبی را مستمسک قرار داده و با موجودیت اسلام و نظام بازی کنیم.

چاوشی بیان کرد: اگر نماز و روزه نتواند اخلاق ما را در جهت الهی شدن دگرگون کند بدانید که بیراهه رفته ایم و مقبول واقع نشده است. مگر می شود نماز بخوانیم دین دار و خداشناس باشیم اما تهمت بزنیم! افترا بگوئیم! اینها با آئین مسلمانی سازگار نیست.دگرگونی خلق و خوی انسانها به خلق و خوی الهی، عصاره عمل به احکام شریعت است./836/د102/ل

ارسال نظرات