۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۴۴۰۹۸
مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر:

سیره و منش اخلاقی امام رضا بهترین الگو برای شیعیان است

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر، سیره اخلاقی و زندگی امام رضا(ع) را بهترین الگو برای شیعیان دانست و گفت: از نگاه امام رضا(ع) نشانه شیعه واقعی، تقوای بالا و اطاعت از خدا و اهل‌بیت(ع) در همه حالات است.
حجت الاسلام پاک منش، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام شعبان پاک منش، مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر، عصر امروز در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) در این شهرستان، خاطرنشان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم(ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بود و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.

وی افزود: پیشوای هشتم(ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده خدا بود، در عین حال نه تنها برای خود هیچ گونه حریمی قائل نبود، بلکه در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زیردستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می کرد.

حجت الاسلام پاک منش تصریح کرد: امام رضا(ع) بسیار به مستمندان رسیدگى مى ‏کرد، به دادن صدقه به‌ویژه در شبها و به صورت پنهانى بسیار مبادرت مى ‏کرد و با خدمتگزارانش کنار یک سفره مى‏ نشست و غذا مى‏ خورد.

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر بیان داشت: آن امام بزرگوار هیچ فرقى میان غلامان و اشراف و اقوام و بیگانگان نمى‏ گذاشت، مگر براساس تقوا و همواره متبسم و خوش‏رو بود.

وی اظهار داشت: بهترین بخش غذاى خود را قبل از تناول، براى گرسنگان جدا مى ‏ساخت و با فقرا مى ‏نشست و در تشییع جنازه شرکت مى‏ کرد.

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر گفت: امام علی بن موسی الرضا(ع) با قرآن انس خاصی داشت و هر سه روز یک بار ختم قرآن می کرد و می فرمود؛ هیچ آیه ای را تلاوت نمی کنم مگر آنکه درباره آن آیه و موضوعی که فرود آمده و زمانی که نازل شده است، اندیشه کنم.

حجت‌الاسلام پاک منش تصریح کرد: امام رضا(ع) به‌ عنوان اسوه و کانون مهر و عاطفه نسبت به بندگان خدا بود، ایشان در جایی که مربوط به شخص خودشان بود بزرگترین گذشتها، عالی ترین ایثارها و بیشترین محبتها را نسبت به دیگران داشتند، به طوری که اگر فردی حتی کوچکترین خدمتی برای امام رضا(ع) انجام می داد ایشان نهایت تشکر و قدردانی را به جا می آورد.

وی درباره برخوردهای تربیتی و سازنده امام رضا(ع) نیز، اظهار داشت: در چشم امام رضا(ع) همه افراد مقام و ارزش داشتند و به آنان حرمت می گذاشت و برابری انسانها را در حقوق ملاحظه می کرد، از تحقیر انسانها و پست شمردن آنان و توهین و استهزاء، سخت جلوگیری می کرد و شکل و شمایل و رنگ و ثروت  برای ایشان ملاک نبود، بلکه تقوا در نظر ایشان محترم و عزیز بود.

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر با اشاره به این‌که امام رضا(ع) هم در گفتار و هم در سیره و سبک زندگی خویش به هدایت مردم به‌ ویژه یاران و نزدیکان می‌پرداخت، گفت: از نگاه امام رضا(ع) نشانه شیعه واقعی، تقوای بالا و اطاعت از خدا و اهل‌بیت(ع) در همه حالات است.

وی بیان کرد: حضرت همچنین بر انجام صله‌رحم نیز تأکید بسیاری داشته و می‌فرمودند؛ هر که صله‌رحم نکند تقوای الهی را رعایت نکرده است./937/203/ب2

ارسال نظرات