۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۴۱۱۲
به میزبانی مشهد مقدس انجام می‌گیرد؛

رقابت ۲۰۹ نفر در مسابقات قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا

مرحله سراسری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با رقابت ۲۰۹ نفر از ۲۵تا ۲۷ مردادماه انجام می‌گیرد.
شانزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عدیده، معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) درباره شانزدهمین مسابقات سراسری قرآن کریم این قرارگاه، اظهار کرد: این مسابقات ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به مدت دو روز از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه در مشهد مقدس انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این مسابقات در خردادماه در تمامی گروه‌ها و یگان‌های پدافندی در سراسر کشور برگزار شد، عنوان کرد: از مرحله مقدماتی این مسابقات ۲۰۹ نفر به عنوان منتخبان مناطق و یگان‌های پدافندی به مرحله سراسری مسابقات راه یافتند.

عدیده درباره رشته‌های این مسابقات، اظهار کرد: رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، مفاهیم و حفظ کل و اجزاء ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه افتتاحیه این مسابقات ساعت ۸ صبح، دوشنبه، ۲۵ مردادماه در حرم مطهر رضوی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: پس از افتتاحیه رقابت‌ها در رشته‌های تفسیر و مفاهیم به صورت کتبی و به تفکیک در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود و این رقابت‌ها تا ظهر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: عصر ۲۵ مردادماه نیز رقابت‌های مرتلان و قاریان آغاز می‌شود و ۲۶ مردادماه نیز رقابت رشته حفظ قرآن در اجزاء گوناگون انجام خواهد گرفت.

عدیده با اشاره به اینکه اختتامیه این مسابقات در رواق کوثر حرم رضوی طی چهارشنبه، ۲۷ مردادماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و فرماندهی و رئیس عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: منتخبان این دوره از مسابقات(سه نفر اول هر رشته)به مسابقات سراسری ارتش که دهه دوم شهریورماه به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا برپا می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

وی درباره تفاوت این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل، عنوان کرد: با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در اواخر سال گذشته و اوایل امسال تمرکز خاصی بر حفظ قرآن کریم داشته‌ایم به گونه‌ای که تاکنون ۱۴ دارالتحفیظ در یگان‌ها ایجاد شده و در نظر داریم تا پایان سال نیز تمامی مناطق و یگان‌ها دارای دارالتحفیظ شوند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اضافه کرد: حتی طی ایام ماه مبارک رمضان طرحی را با عنوان «حفظ نور در ضیافت الهی» برگزار کردیم که طی آن ۷۷۰ نفر از پرسنل و خانواده‌های کارکنان قرارگاه خاتم‌الانیبا(ص) حافظ یک جزء از قرآن کریم شده‌اند که این روند آموزش حفظ آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال زیاد خانواده‌ها و فرزندان از دوره‌های آموزش حفظ قرآن اظهار کرد: امسال در رشته حفظ قرآن کریم شاهد حضور افراد جدید به همراه استقبال فوق‌العاده آنها بوده‌ایم که موجب حضور بیشتر افراد در این رشته شد./836/د102/ل

ارسال نظرات