۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۵۲۹
آزاده جنگ تحمیلی:

آزادگان در استمرار خط ایثار و شهادت نقش کلیدی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نریموسا با بیان این که آزادگان در اسارت خودشان را مسلح به سلاح عشق به ولایت کردند، گفت: آزادگان می توانند در ادامه و استمرار بخشیدن به خط ایثار و شهادت در فضای جامعه امروز نقش کلیدی داشته باشند.
آزادگان

حجت الاسلام والمسلمین عیسی نریموسا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که روحانیت در دوران اسارت به عنوان ریشه و ستون آزاده ها بود، اظهار داشت: در اوج قله روحانیان آزاده مرحوم حجت الاسلام ابوترابی بود که به همچون خورشیدی درخشان به اسراء فیض می رساند و درون اردوگاه نقش محوری همانند رهبر داشت.

سجای اخلاقی مرحوم ابوترابی

آزاده جنگ تحمیلی افزود: ایشان راهبری تمام عیار بود و در همه زمینه ها از جمله اخلاق راهگشای دیگران بود و راه های نجات را نشان می داد و در کنترل دیگران نیز نقش مؤثری داشت.

وی با بیان این که آزادگان در اسارت خودشان را مسلح به سلاح عشق به ولایت کردند، ابراز داشت: آزادگان می توانند در ادامه و استمرار بخشیدن به خط ایثار و شهادت در فضای جامعه امروز نقش کلیدی داشته باشند و با توجه به این که این ها افرادی مورد توجه و ارزشی هستند می توانند در اطرافیان تأثیر گذار بوده و به عنوان الگویی تمام عیار معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نریموسا ادامه داد: آزادگان حقیقتا مدل مناسبی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، علمی و اخلاقی هستند و می توانند در صحنه های مختلف جامعه الگودهی کنند، چرا که آنها در طول سالیان سال تبعیت از ولایت را با جان دل پذیرفته و در عرصه های سخت و مشکل اسارت سربلند بیرون آمده اند.

وی با اشاره به اوج فشارهای روحی و روانی که بر آزاده ها تحمیل می شد، ابراز کرد: اسرا به دلیل این که در خط و سیر ولی زمان قرار داشتند توانستند فشار شکنجه ها را تحمل کنند و مشکلات زیاد نتوانست آنها را منفعل کند، بنابراین آزاداگان در خط فکری انقلاب نیز مدل و الگوی برتر شمرده می شوند.

تلاش دشمن برای تخریب روحیه اسرا

آزاده جنگ تحمیلی تصریح کرد: دشمن در آن زمان تمام تلاش خود را می کرد تا روحیه اسرا را بشکند و این کار را با اعمال سلیقه های بد، فرصت ندادن برای امور شخصی و گروهی و انواع فشارهای روحی و روانی انجام می داد، ولی آزاده ما با قلب محکم و الهام از خدا و اهل بیت(ع) در برابر این فشارها ایستادگی کرد.

وی در پایان تصریح کرد: مرحوم ابوترابی در آن زمان می فرمود ما باید خودمان را برای مبارزه طولانی آماده کنیم و طوری در اردوگاه زندگی کنیم که اگر دشمن ما را بیست سال در این جا نگاه داشت فکر و مسیر ما عوض نشود؛ همه اینها برای ما درس عبرت است که در برابر مشکلات زندگی کمر خم نکنیم و با قدرت در مسیر حق به فعالیت خود ادامه دهیم./1330/ت302/ی

ارسال نظرات