۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۴۴۵۴۲
آیت الله مجتهد شبستری:

آزادگان اسوه صبر و استقامت هستند/ خاطرات آزادگان به شکل مدون جمع آوری و چاپ شود

امام جمعه تبریز با اشاره به صبر، مقاومت و استقامت آزادگان سرافراز در مقابل دشمن بعثی و متجاوز عراق، گفت: آزادگان سرافراز آیات صبر و استقامت قرآن را در دوران اسارت عملا تفسیر کرده و در مقابل خدا و مردم مقاوم و متدین، سربلند شدند.
آیت الله شبستری در دیدار آزاده دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شامگاه امروز در دیدار با آزاده و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس با اشاره به رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آزادگان با روحیه ایمان در دوران اسارت صبر و استقامت کردند.

وی با تبریک سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با اشاره به صبر، مقاومت و استقامت آزادگان سرافراز در مقابل دشمن بعثی و متجاوز عراق، گفت: آزادگان سرافراز آیات صبر و استقامت قرآن را در دوران اسارت عملا تفسیر کرده و در مقابل خدا و مردم مقاوم و متدین، سربلند شدند.

امام جمعه تبریز افزود: در اثر همین ایثار و مقاومت ها پیروزی نصیب ملت ایران شد و دشمن به این نتیجه رسیده است که از طریق جنگ و  تهاجم نظامی نمی تواند ملت ایران را به زانو درآورد، به همین خاطر به تهاجم فرهنگی متوسل شده اند، همین ترویج فرهنگ ایثار خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام ابوترابی، آزادگان را انسان های مخلص، صبور، با استقامت و پیرو ولایت و امام خواند و گفت: وظیفه دولت تقدیر از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان است که نقش مهم و بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی را داشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر صیانت از آثار و خاطرات ارزشمند رزمندگان و ایثارگران، تصریح کرد: خاطرات آزادگان باید به شکل مدون جمع آوری و چاپ گردد، آزادگان سنبل مقاومت هستند و باید با الگو قرار دادن این بزرگوران در برابر تهاجم نرم دشمن ایستاد.

وی با بیان اینکه آثار تعبد و خلوت با پروردگار در اردوگاه های رژیم بعث عراق و در زمان اسارت و تداوم آن بر چهره آزادگان مشهود است، گفت: آزادگان و مؤمنان، مردم منطقه و مردم ستمدیده در اقصی نقاط جهان را از دعای خیر خود فراموش نکنند و برای رهایی آنها دعا کنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه جنگ تحمیلی نماد مقاومت و ایثار ملت ایران بود، تأکید کرد: نباید آنچه در این سالها گذشت به باد فراموشی سپرده شود./854/202/ب2

ارسال نظرات