۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۴۴۵۴۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

پرداخت کمکهای اوقات فراغت به 110 کانون مساجد خراسان شمالی، آغاز طرح پرورش استعدادهای درخشان قرآنی در استان و لزوم ثبت و تدوین خاطرات آزادگان به‌ عنوان اسناد ملی کشور عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان شمالی گفت: 110 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت کمک دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این کمکها، مرحله اول اعتبار حمایتی از فعالیتها و برنامه کانونهای استان را شامل شده که به تعداد کانونهای ذکرشده اختصاص‌ یافته است، افزود: اعتبار مذکور به‌ حساب کانونهایی واریز شده که گزارش ابتدایی فعالیتهای اوقات فراغت کانون خود را ارائه کرده و فعال بودند.

شیرازیان خاطرنشان کرد: مرحله بعدی این اعتبار نیز تا پایان اوقات فراغت تابستانی به‌حساب کانونهای مساجد استان واریز می‌شود.

آغاز طرح پرورش استعدادهای درخشان قرآنی در استان خراسان شمالی

حمزه بابایی مقدم، رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اردوی استعدادهای درخشان قرآنی از اول شهریورماه جاری با افتتاح رسمی در مرکز استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین مرحله از طرح پرورش استعدادهای درخشان قرآنی از اول شهریورماه با افتتاح رسمی به‌صورت استانی در مرکز استان خراسان شمالی آغاز می‌شود، افزود: مؤسسه قرآنی مردمی دارالقرآن عترت خراسان شمالی به‌عنوان مرکز جذب استعدادهای قرآنی و مجری طرح انتخاب شده و فعالیت این مرکز از بیست و چهارم مردادماه جاری آغاز و تا پایان بهمن‌ماه در راستای ارائه آموزشهای تخصصی قرآنی به نوجوانان ادامه خواهد داشت.

بابایی مقدم تصریح کرد: آزمون‌های پایانی این دوره از اول اسفندماه جاری آغاز و برای دانش‌آموزانی که امتیاز لازم در این آزمونها را کسب کنند گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد.

ثبت و تدوین خاطرات آزادگان به‌عنوان اسناد ملی کشور در دستور کار قرار گیرد

حجت‌الاسلام تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌ شمالی گفت: ثبت، تبیین و تدوین خاطرات ارزشمند آزادگان عزیز به‌عنوان اسناد ملی کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری آثار آزادگان توسط معاونت فرهنگی کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است و این آثار نباید بدون بهره‌برداری رها شود، ادامه داد: لازم است نخبگان، دانشجویان، مؤلفان، هنرمندان و تمام کسانی که می‌توانند به هر طریقی این حماسه‌های بزرگ را ماندگار کنند، از این بستر استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان بعد از حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و حماسه آفرینیهای فراوان به اسارت رژیم بعثی درآمدند و با صبر و استقامت جلوه دیگری از ایثار و ازخودگذشتگی را به تصویر کشیدند.

برگزاری همایش گرامیداشت شهدای لشکر 5 نصر خراسان شمالی

حمیدرضا منصوری، رییس کانون یادگاران شاهد بجنورد از برگزاری نخستین همایش گرامیداشت شهدای لشکر 5 نصر خراسان شمالی خبر داد و افزود: این همایش که با همت فرزندان شهدای لشکر 5 نصر و با حمایت سازمانهای عضو کنگره 3000 شهید خراسان شمالی تدارک دیده شده که در مورخه 31 مردادماه 1395 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش خانواده‌ها و هم‌رزمان بیش از 300 شهید لشکر 5 نصر، در سالن گلشن شهرستان بجنورد، گرد هم می‌آیند تا به بازخوانی خاطرات و نقش شهدای لشکر 5 نصر در طول جنگ تحمیلی بپردازند.

منصوری خاطرنشان کرد: لشکر 5 نصر اولین لشکری بود که از سپاهیان استان خراسان و قبل از عملیات والفجر مقدماتی در سال 1361، سازمان‌دهی شد و سرداران شهیدی همچون رستم علی نوری، اسدالله اسعدی، علی‌اکبر مرادیان و داوود گریوانی را از خطه خراسان شمالی کنونی تقدیم انقلاب کرد./9314/303/ب2

ارسال نظرات