۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۵۵۰
نایب رییس الوفاق بحرین:

آل‎خلیفه در مساله فریضه خُمس رسوا شده است

نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأکید کرد که آل خلیفه به دلیل رسوایی در پرونده خُمس شیعیان به تکذیب این مساله می پردازد.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی در صفحه اجتماعی خود در توییتر، نسبت به ادعای دادستانی عمومی این کشور مبنی بر عدم هدف قرار دادن فریضه خُمس در محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: نظام به دلیل رسوایی که با آن دست و پنجه نرم می کند مجبور شد تا به وسیله یکی از ابزارهای خود یعنی دادستانی عمومی، هدف قرار دادن خمس را نفی کند؛ این در حالی است که بسیاری از آزادگان به این اتهام بازداشت شده اند.

به گزارش مرآة البحرین، این روحانی بحرینی افزود: آیا نظام از اینکه در توطئه علیه خُمس مورد رسوایی قرار می گیرد، اطلاع نداشت؟ این توطئه از سوی هر فرد سلیم العقلی محکوم می شود. همه آزادگان جهان اعم از دیندار و بی دین، به عبادت ها و فرایض و شعائر احترام می گذارند و تنها اندیشه داعشی نفوذ کرده در دل دولت و افراد است که با این مساله به مخالفت می پردازد.

حجت الاسلام دیهی با طرح این سوال که آل خلیفه گمان می کند تا چه زمانی می تواند امنیت و ثبات بحرین و منطقه را هدف قرار دهد، اظهار داشت: همپیمانان و عامل نجات نظام نیز از اقدامات احمقانه آن به ستوه آمده اند و از این مسائل به عنوان تهدیدی برای منطقه و جهان یاد می کنند. دولت باید بداند که عامل قدرت آن تنها ملت و گوش دادن به حقوق مشروع آنان است.

معاون رییس جمعیت الوفاق ادامه داد: اگر این اتهامات به خُمس ارتباطی ندارد پس آیا به مرتبط به اموال بازار است یا ساحل ها و یا مراکز تجاری؟ به ما توضیح دهید که درباره چه اموالی سخن می گویید؟

وی خطاب به دادستانی عمومی گفت: دروغ و نیرنگ و فریب کافی است چرا که حتی دوستانتان نیز حرفهایتان را باور نمی کنند. دست شما در پرونده آیت الله عیسی قاسم رو شده و باید در تصمیم های خود تجدیدنظر کنید./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات