۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۴۴۵۶۱
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

ترور شخصیت حضرت امام یکی از اصول استراتژیک نظام سلطه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ترور شخصیت حضرت امام یکی از اصول استراتژیک نظام سلطه است، گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی می توان این مسأله را مشاهده کرد و این کار آن ها مربوط به زمان محدود و خاصی نیست.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های اخیر ضد انقلاب و شبکه های بیگانه به حضرت امام گفت: نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایجاد تحول در سطح جهان و برهم ریختن مبانی فکری، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی و ایجاد جمهوری اسلامی به عنوان یک نظریه کارامد نقشی بی نظیر در تاریخ اسلام است.

وی افزود: در بسیج و همبستگی نیروها برای مقابله با استکبار جهانی و نظام سلطه یک نقش ممتاز و برجسته ای برای امام راحل وجود دارد، ایشان در ایجاد وحدت بین امت اسلامی نقشی بسیار بی بدیل داشتند؛ مجموعه این نقش های بی بدیل شخصیتی محبوب، اثرگذار و الگو برای بشریت در بین همه ملت ها و پیروان ادیان گوناگون برای جهان ایجاد کرده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که طبیعی است که موارد یاد شده در تضاد با منافع استکبار در زمان حاضر و آینده خواهد بود، اظهار داشت: اگر این الگو همچنان مورد نظر جامعه اسلامی باشد بدون شک استکبار جهانی به اهداف خود نمی رسد.

وی ادامه داد: به همین دلیل تلاش هایی برای این که این الگو را در هم بشکنند، جنبه الگویی را از آن بگیرند و عظمت و بزرگی کار و نقشی که حضرت امام داشتند را بکاهند در حال صورت گرفتن است، از این رو به صورت مستمر و در مقاطع گوناگون از زمان پیروزی انقلاب تا کنون هرچه که استکبار جهانی توان داشته برای مقابله با نقش الگویی حضرت امام به میدان آورده و به کار گرفته است.

آیت الله رجبی با بیان این که ترور شخصیت حضرت امام یکی از اصول استراتژیک نظام سلطه است، ابراز داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی می توان این مسأله را مشاهده کرد و این کار آن ها مربوط به زمان محدود و خاصی نیست.

وی عنوان کرد: دشمن بررسی می کند و در هر زمانی متناسب با شرایط و وضعیت جهانی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران هجمه خود را در قالب های گوناگون، تبلیغات گسترده و ترفندهای مختلف بکار می گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امت ما باید همین هجوم هایی که به بنیانگذار انقلاب و نقش الگویی حضرت امام می شود را دلیل بر دشمنی استکبار جهانی بدانند و توجه داشته باشند که هدف استکبار جهانی مبارزه با اصل دین و نظام است منتهی این هجمه ها ابزار و راهی برای تحقق بخشیدن به اهداف شوم دشمنان است.

وی اضافه کرد: بدون شک آنچه را که دشمن مطرح می کند به دلیل دلسوزی برای مردم و اسلام نیست، همین که دشمنان ما به این امور دامن می زنند و همین که انگلیس خبیث در ترویج و توسعه دادن این مسأله وارد عرصه می شود نشانه یک توطئه است که باید هوشیاری خود را داشته باشیم.

آیت الله رجبی با بیان این که تهدیدهای دشمن را باید به فرصت تبدیل کرد، گفت: باید عشق و علاقه خود را به حضرت امام و نقش الگویی ایشان در نظام، جامعه اسلامی و جامعه بین المللی را مدنظر خود قرار دهیم و برای تبیین شخصیت، ویژگی ها، خط و منش امام هرچه درتوان داریم به کار بگیریم؛ این کاری است که استکبار را خشمگین و توطئه های آن را نقش بر آب خواهد کرد.

وی افزود: کسی که بیش از همه وارد این عرصه شد مقام معظم رهبری بودند اما سایر نهادها و شخصیت ها آن گونه که باید وارد این حوزه نشدند از این رو می طلبد که یک کار همه جانبه، عمیق و گسترده صورت گیرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات