۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۴۹۹۷
امام جمعه بصره:

عراق نیازمند جراحی بزرگی است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره تأکید کرد که عراق به یک جراحی بزرگ نیاز دارد.
شیخ محمد فلک المالکی امام جمعه بصره

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، نسبت به برنامه‎های سیاسی مسؤولان عراقی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برنامه سیاسی مسؤولان به شکلی بوده است که عراق را با توجه به سرمایه ملی بسیار مانند نفت به یک کشور وارد کننده محصولات از کشورهای همسایه تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد که جوانان بسیاری بدون کار و درپی یافتن شغل مناسب در عراق هستند.

حجت الاسلام فلک، عراق را نیازمند یک جراحی سیاسی بزرگ دانست و بیان داشت: متاسفانه نامزدهای انتخابات به جای اینکه به مصالح ملی کشور توجه کنند به فکر منافع شخصی خود هستند و فقط به اعتبار عشائری که از آنان حمایت و پشتیبانی می‎کند در انتخابات رای می‎آورند.

امام جمعه بغداد خواستار احیای امر به معروف و نهی از منکر شد

حجت الاسلام سلام الربیعی، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته، خواستار عمل به امر به معروف و نهی از منکر به صورت جدی شد و عنوان کرد: مسؤولیت‎های بزرگی بر گردن سیاستمداران گذاشته شده است که باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان سیاسی باید مصالح ملی را بر منافع حزبی و شخصی مقدم کنند.

وی حمل سلاح بدون اجازه را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: همان طور که بارها مراجع تقلید نجف اشرف تاکید کرده‎اند، اسلحه باید فقط نزد نیروهای مسلح و رزمندگان در جبهه‎‎های نبرد با تروریسم باشد./994/ب902/د

ارسال نظرات