۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۹۹۸
آیت الله قبلان مطرح کرد؛

آل‎خلیفه فتنه جدیدی را آغاز کرده است

نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان بحرین نسبت به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه ملت بحرین اعتراض کرد.
شيخ عبدالامير قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البیان، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، علما را به ایفای نقش در جامعه فراخواند و گفت: علما می توانند در برابر فتنه ایستاده و شکاف میان مذاهب و گروه های اسلامی را برطرف سازند. قتل و فتنه مذهبی در جوامع اسلامی و عربی پیامدهای خطرناکی به همراه دارد و علما باید با دیدارهای مستمر، این آتش را خاموش کنند.

وی افزود: علما باید فرهنگ گفت وگو و همکاری را گسترش دهند چرا که ادیان آسمانی بر محبت و همکاری در فضای آرام و مبارزه با تندروی استوار هستند. گفتمان معتدل به دور از تنش و توهین می تواند منطقه را به سوی ثبات سوق دهد.

آیت الله قبلان بر لزوم تلاش همگانی جهت توقف خونریزی در عراق، سوریه و یمن تأکید کرد و اظهار داشت: رهبران جهان اسلام باید به دنبال راه حل های سیاسی برای توقف خونریزی و بازگشت امنیت و ثبات در منطقه باشند تا بتوانیم به وظیفه استکبار ستیزی خود به ویژه علیه دشمن صهیونیستی و تکفیری پایبند مانده و در راستای آزادی فلسطین تلاش کنیم.

این عالم لبنانی سرکوب ملت بحرین را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه نشان دهنده آغاز فتنه جدیدی است که می خواهد بحرین را وارد تونلی از مشکلات و بحران ها سازد. مقامات این کشور باید به محاصره روستاها و شهرها و مساجد و بازداشت مردم به ویژه علما پایان دهند.

وی تأکید کرد که دولت بحرین موظف است به سرعت از تصمیم های ظالمانه خود کوتاه آمده و با احترام به ملت و آزادی زندانیان انقلابی، ثبات را به این کشور بازگرداند.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به اینکه این کشور در معرض خطر تروریسم تکفیری و صهیونیستی قرار دارد، از سیاستمداران خواست درباره قانون انتخاباتی عادل بر اساس نسبیت، انتخاب رییس جمهور و برخورد با مفسدان کوتاهی نکنند.

آیت الله قبلان با اشاره به دهمین سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: لبنانی ها باید نسبت به تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و همچنین مزارع شبعا هوشیار باشند و با تمسک به معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت اجازه اقدام غافلگیرانه را از دشمن بگیرند./980/ب902/د
خبرنگار: محمدرضا جایروند

 

ارسال نظرات