۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۵۰۱۱
علمای بحرین:

بازداشت علمای شیعه به تیتر اول جامعه مبدل شده است

علمای بحرین از ادامه بازداشت گسترده روحانیان در این کشور به شدت انتقاد کرده و نسبت به توهین به شیخ عیسی قاسم هشدار دادند.
تجمع علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، علمای بحرین با صدور پیامی، آل خلیفه را نسبت به ادامه بازداشت علما و خطیبان شیعه و همچنین مبارزه با دین و مقدسات و محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور برحذر داشتند.

در این پیام آمده است: بازداشت و پیگرد علما و خطیبان یک مذهب مشخص به تیتر اصلی این روزها مبدل شده است به گونه ای که بیش از 60 تن از علما مورد بازداشت، بازپرسی، حمله به منزل و  دستگیری در خیابان قرار گرفته و برخی حتی بیش از یکبار احضار شده اند.

علمای بحرین افزودند: نظام با صدور حکم ظالمانه یکسال حبس برای شیخ علی حمیدان به دلیل مشارکت در تحصن اعتراض آمیز علیه هدف قرار دادن آیت الله شیخ عیسی قاسم صفحه جدیدی از ظلم و ستم مذهبی را به نمایش گذاشت.

آنان با اشاره به ادعای خیرخواهی آل خلیفه تصریح کردند: دولت با جلوگیری از برگزاری نماز جمعه برای پنجمین هفته پیاپی و هدف قرار دادن فریضه خُمس و زکات و اتهام زنی به عاملان این فریضه مدعی خیرخواهی است.

علمای بحرین در بخش پایانی بازداشت های گسترده علما و خطیبان شیعه بحرین را عالم برانگیختن احساسات دینی ملت مسلمان و غیور این کشور عنوان کرده و اظهار داشتند: مبارزه با دین و مقدسات و هدف قرار دادن آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم به عنوان رهبر شیعیان بحرین هیچگاه مورد سکوت قرار نخواهد گرفت حتی اگر بهای آن سنگین باشد./980/ب902/د
خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات