۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۴۴۵۰۱۴
از سوی دفتر فرهنگ معلولین برگزار شد؛

آیین تجلیل از تلاش‌‌های آیت‌ الله امام جزایری در ترویج فرهنگ اهل بیت

مراسم بزرگداشت و تقدیر از تلاش های آیت الله سید محمدرضا امام جزایری در ترویج فرهنگ اهل بیت به همت دفتر فرهنگ معلولین برگزار شد.
آیت الله امام جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و تقدیر از تلاش های آیت الله سید محمدرضا امام جزایری از استادان درس خارج حوزه علمیه قم، مشهد و نجف در ترویج فرهنگ اهل بیت شامگاه جمعه در حسینیه ایشان در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جلسه درس خارج ایشان مطابق شب های دیگر برقرار بود و ایشان مباحثی را درباره جواز و عدم جواز شنیدن صدای زن بیان کرد.

همچنین در این مراسم از کتابی در مورد زندگی آیت الله امام جزایری رونمایی شد.

محمد نوری در این مراسم با بیان این که دفتر فرهنگ معلولین تاکنون 20 تجلیل از علمای بزرگ برگزار کرده است، گفت: دو سال است که بنا داشتیم برای آیت الله امام جزایری نیز مراسم بزرگداشتی بگیریم ولی از آن جایی که ایشان در نجف حضور داشتند این امکان به وجود نیامد؛ آیت الله جزایری سرمایه برای شیعه است که باید مقام ایشان گرامی داشته شود.

مدیر دفتر فرهنگ معلولین ادامه داد: این مراسم نسبت به سمینارهای بزرگ و میلیاردی که در کشور برگزار می شود، خرج کمتری دارد ولی بعد از نشست بازنشرهایی در سایت های مختلف دارد و از سمینارهای میلیاردی بازتاب بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است، آیت الله سید محمدرضا امام جزایری از علمای بزرگ خوزستان است که از سن هجده سالگی به علت عارضه ای در چشم نابینا شده ولی دروس حوزه را با جدیت ادامه دادند.

وی بیش از 20 سال است که دروس خارج و تفسیر خود را در شهرهای قم و نجف برپا کرده است و شیوه تدریس ایشان نیز به این صورت است که یکی از شاگردان متن درس را قرائت کرده و ایشان نظریات دیگر فقها را مطرح و در آخر نظر فقهی خودشان را بیان می کنند.

گفتنی است، در این مراسم بیش از 40 نفر از روشن دلان استان قم و جمعی از معلولین جسمی و حرکتی به دعوت دفتر فرهنگ معلولین حضور داشتند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات