۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۵۰۱۷
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

بزرگداشت یک عالم دینی تبلیغ آموزه های اهل بیت است

حجت الاسلام روشنایی با بیان این که بزرگداشت یک عالم دینی تبلیغ آموزه های اهل بیت(ع) است، گفت: هرآنچه شاگردان به واسطه آموزش بیاموزند، ثواب عمل را به استاد می دهند.
حجت الاسلام روشنایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و تقدیر از تلاش های آیت الله سید محمدرضا امام جزایری از استادان درس خارج حوزه علمیه قم و نجف شامگاه جمعه در حسینیه ایشان در قم برگزار شد.

بزرگداشت یک عالم تبلیغ آموزه های اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام روشنایی در این مراسم با بیان این که ما به دنبال تعریف از ایشان نیستیم، اظهار داشت: برگزاری بزرگداشت یک عالم و شخصیت دینی برای این است که آموزه های دینی او را که از اهل بیت(ع) گرفته است ترویج و تبلیغ کنیم، چرا که بنابر روایات هرآنچه شاگردان بیاموزند به واسطه آموزش، ثواب عمل را به استاد می دهد و اگر آن مسأله تبلیغ شود نور علی نور می شود.

شاگرد آیت الله امام جزایری افزود: ما از استاد خود درس گرفتیم که خودمان را نباید ببینیم و فهمیدیم خشوع و خضوع در خانه اهل بیت(ع) و غیرت دفاع از آن شخصیت های بزرگ و انوار مقدسه بالاترین افتخار است و امروز بالاترین گنج برای ما دفاع از کلمات معصومین است که بارها دیده ایم اگر به خوبی برای مردم تبیین شود آنها استقبال می کنند.

وی افزود: استاد بزرگور ما همیشه از همان غذایی که در روضه داده می شود که حتی برخی اوقات غذای خاصی نیست میل می کند، چراکه آن را منتسب به اهل بیت(ع) می داند، این درسی برای ما و برای هم لباس ها ما است، مخصوصا این که ایشان در اجتماع های مختلف حاضر می شوند و با کهولت سن به شهرهای مختلف برای تبلیغ می روند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نابینایی در استاد نتوانست ایشان را تلاش و جهاد در راه علم بازدارد؛ عنوان داشت: در روایتی از کافی شریف آمده است «کسی که یک شب مریض شود و مریضی را قبول کند برای او ثواب شصت سال عبادت می نویسند» و قبول کردن مریضی در روایت به معنای شکایت به درگاه خدا نبردن است؛ حال این را توسعه بدهید کسی که عمری را با مریضی و کسالت و نقصان عضوی سپری می کند و سخنی نمی گوید و برعکس شاکر درگاه خدا است چه اجر و پاداشی دارد.

آمرزش گناهان صابر بر مریضی

وی ابراز داشت: روایت دیگری داریم «کسی که سه روز مریض شود و آن را کتمان کند و احدی را خبر نکند خدا برای او گوشت و خونی و پوست و مویی بهتر از زمان سالم بودن می دهد» در روایات ما اعطای گوشت بهتر به معنای این است که گویا فرد تازه از مادر متولد شده است، بنابراین می توان معنای روایت را این گونه بدانیم کسی که بر مریضی صبر کند خداوند تمام گناهان او را می آمرزد.

حجت الاسلام روشنایی با بیان این که یک معلول نباید گمان کند که کاری از دست او برای پیشبرد اهداف مکتب اهل بیت(ع) برنمی آید، عنوان کرد: علی بن عاصم اهل کوفه و نابینا بود که خدمت امام عسکری(ع) می رسد و عرضه می دارد: بنده عاجز هستم از این که شما را یاری کنم؛ حضرت فرمودند خیر راه بسته نیست «وقتی در خلوت خود می نشینی دشمنان ما اهل بیت(ع) را لعن کن که با این لعن از زمین تا عرش تمام ملائکه الهی با تو همراهی می کنند و برای تو طلب رحمت و مغفرت می کنند»، بنابراین راه برای کسانی که مشکلی دارند هیچگاه بسته نیست./1330/پ202/ی

ارسال نظرات