۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۵۰۱۸
در جلسه روحانيون بيان شد؛

زائران حرم حسيني حرم دل خود را از آلودگي ها آراسته كنند

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: زائرين حرم حسيني و علوي در اين سفر معنوي، حرم دل خود را از آلودگي هاي كبر، حسد و كينه پاك و آن را به صفات حميده آراسته كنند.
حرم امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به كربلا رنگ حسيني را تجلي رنگ الهي دانست و گفت: رنگ خدايي بهترين رنگهاست.


وي با اشاره به رنگهاي مادي در اين عالم افزود: همه چيز در اين عالم به وسيله رنگ ها و در عالم ملكوت نيز به وسيله رنگ هاي معنوي و الهي شناخته مي شوند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق اسماي حسناي الهي را رنگ هاي الهي برشمرد و گفت: انسان استعداد دارد كه صفات الهي را در حد ظرفيت خود متجلي سازد؛ مانند اينكه مهربان،، عيب پوش، صبور و شاكر باشد.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با استناد به آيه كريمه قرآن «صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً»، گفت: ما بايد تلاش كنيم رنگ خدايي به خود بگيريم، زيرا همه رنگها فاني شدني و زوال پذير است و رنگ خدايي براي هميشه ماندگار، عزت بخش و سعادت آفرين است.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق خطاب به روحانيون گفت: زائرين حرم حسيني و علوي در اين سفر معنوي حرم دل خود را از آلودگي هاي كبر و حسد و كينه پاك و آن را به صفات حميده آراسته نمايند.

در اين جلسه حجت الاسلام بهجتي، نماينده بِعثه رهبري در كربلا نيز با اشاره به اينكه سفرهاي زيارتي بيش از هر مسئله اي بايد جنبه معرفت افزايي داشته باشد، اظهار داشت: زائران را بايد با معارف دين و احكام آشناتر كرد و غذاي معنوي براي زائران نقش مهمي در تقويت معرفت آنها دارد.

حجت الاسلام بهجتي با بيان حديثي از امام حسين (ع) گفت: ايشان مي فرمايند كه شيعه واقعي از هر گونه غش و غل دور است و اهل مكر و دروغ نيست؛ ما نيز بايد تلاش كنيم خود را هرچه بيشتر به مولفه هاي شيعه واقعي نزديك كنيم و چه فرصتي بهتر از حضور در كربلا تا به اين هدف برسيم.

مسئول بعثه رهبري در كربلاي معلي با تأكيد بر اينكه مديريت فرهنگي در سفر عتبات اهميت فراوان دارد، افزود: روحانيون و مداحان نبايد وارد كار اجرايي شوند و شايسته است كه بر مسئله فرهنگي متمركز شوند.

در اين جلسه حجت الاسلام اخويان، رابط بِعثه مقام معظم رهبري گفت: در اين سفر ادب فردي و اجتماعي را رعايت كنيم تا تأثيرگذاري بيشتري بر زائران داشته باشيم.

وي افزود: برخي روحانيون اقدامات خلاقانه براي افزايش معرفت زائران انجام مي دهند، به طور مثال در زمينه فلسفه زيارت جزواتي را تهيه و به زائران مي دهند.

وي عنوان كرد: در بحث التزام به سياستهاي بِعثه مقام معظم رهبري، مهمترين كار ما تأثيرگذاري معنوي است و لازمه رسيدن به اين هدف، عمل ما است.

همچنين حجت الاسلام و المسلمين شيرمحمدي، مسئول فرهنگي بِعثه مقام معظم رهبري برنامه هاي بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا را تشريح كرد./1330/د102/ی

ارسال نظرات