۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۴۵۰۳۸
آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری به همایش سالانه مبلغان استان مازندران:

تزکیه هدف نهایی تعلیم است/ شجاعت و شهامت از ویژگیهای اهل تبلیغ است

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که انسان تعلیم را برای تزکیه فرامی گیرد و تزکیه هدف نهایی تعلیم است، گفت: وقتی تعلیم به مقصد می رسد تزکیه بوده و تبلیغ در آستانه تزکیه است.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در پیام تصویری به همایش سالانه مبلغان استان مازندران که در آمل برگزار شد اظهار داشت: از برگزارکنندگان این همایش وزین قدرشناسی می کنیم و از همه عزیزان سپاسگذاری داشته و امیدواریم با اثر شما جامعه ما بهتر از گذشته به اسلام عمل شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ در کنار تعلیم نیست و یک زمانی مطالب را استاد به یاد شاگرد می دهد و زمانی گذشته از تعلیم امر تزکیه را برعهده دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: تزکیه و تعلیم در قرآن کریم در کنار هم هستند و هماهنگی تعلیم و تزکیه برای آن است که تعلیم بدون تزکیه سودمند نیست.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: آن جایی که تعلیم مقدم است به سبب آن بوده که مقدمه ترکیه است و در بعضی از آیات نیز تزکیه مقدم بر تعلیم است.

وی ادامه داد: انسان تعلیم را برای تزکیه فرامی گیرد و تزکیه هدف نهایی تعلیم است که وقتی تعلیم به مقصد می رسد تزکیه بوده و تبلیغ در آستانه تزکیه است.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: انبیای الهی در تبلیغ تلاش داشتند تا دین را به جان مردم منتقل کنند و آن کسی که کتاب می نویسد و سخنرانی دارد بخشی از تبلیغ است اما باید سخن به جان شنونده و خواننده بنشیند که برخی از تبلیغها صبغه تعلیم دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: تبلیغ با خواسته های بعضی از افراد درگیر می شود که در آن قدرت، شجاعت و شهامت لازم است.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: انبیای الهی عالم، محقق و معصوم از خطا بودند که در برابر خواسته های باطل ایستادگی کردند و مبلغان الهی در سوره احزاب به عنوان مجاهد نستوه یاد شدند.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی اهل ترس نیستند و مردان الهی هستند که عنصر تعلیم و تزکیه را دارا بوده و خشیت موحدانه دارند.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: تبلیغ صبغه امر به معروف و نهی از منکر دارد و با شجاعت و خداترسی همراه است که توکل بالغی لازم دارد و از غیر خدا نمی ترسد.

وی ادامه داد: کسی که در ترس موحد باشد در امید هم موحد است و اهل تبلیغ کاروان امر به معروف و نهی از منکر هستند و در سفره پربرکتی قرار دارند./202/1314/ب1

ارسال نظرات