۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۵۶۶
آيت الله نمازي:

تقوا و سعه صدر لازمه مسؤولیت در حکومت اسلامی است

نماينده ولي فقيه در كاشان لازمه مديريت در حكومت اسلامي و توحيدي را سعه صدر و تحمل دانست و با تأكيد براينكه سعه صدر ابزار رياست است، گفت: كساني كه در سلسله مراتب حاكميت قرار مي‌گيرند بايد در برابر همه مشكلات تحمل و صبر و حوصله داشته باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، صبح امروز در ديدار معاون استاندار، فرماندار و معاونان فرمانداري ويژه كاشان با تبريك فرا رسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، گفت: كار مديريتي و اجرايي‌كه طرف حساب آن مردم و انتظارت مردمي و همراه با كمبودها و مشكلات باشد، كار سخت و دشواري است.

وي با بيان اينكه شيعه طي 15 قرن حكومت داري را تجربه نكرده است، يادآور شد: حكومت داري از صدر اسلام و از دوره بني‌اميه و بني‌عباس‌گرفته تا دوره قاجاريه و صفويه به دست مستكبران بوده و شيعه حكومت داري را تجربه نكرداه است.

به گفته وي، هرچند در برخي از دوره‌هاي كوتاه مدت در برخي‌از مناطق جغرافيايي برخي از سادات مانند علويون در مصر و مختار حكومت داري كرده اند، اما شيعه در حكومت داري تجربه ندارد و مبتدي است و براي حكومت داري نيازمند آموزش و تجربه است.

آيت الله نمازي با بيان اينكه سلاطين و حكام در طول تاريخ براي حكومت‌داري هميشه گرفتار بوده اند، يادآور شد: هيچكدام از سلاطين و حكام گذشته نيستند كه طي مدت زمامداري خود متوسل به ظلم و ستم نشده باشند.

لزوم داشتن دانشگاهي اختصاصي براي تربيت كادرهاي نظام

وي عرصه حكومت‌داري را عرصه بسيار پرفراز و نشيب و پر دست‌ انداز دانست و تأكيد كرد: اگر بخواهيم در حكومت اسلامي براساس سيره و سلوك پيامبراكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) حركت كنيم، نيازمند آموزش و تربيت كادرهاي نظام هستيم.

نماینده مجلس خبرگان رهبري، مديريت و كار اجرايي را نيازمند تجربه و شجاعت دانست و با اشاره به اينكه اين مسير را بايد طي كرد، اظهار داشت: منشأ تمامي معضلات و مشكلات و اختلاس و قاچاق، عدم آگاهي و جهالت است.

نخستین شرط قرار گرفتن در رأس هر منصبي داشتن تقواي الهي است

آيت الله نمازي با يادآوري اين پيشنهاد خود در مجلس خبرگان رهبري مبني بر لزوم داشتن دانشگاهي اختصاصي براي تربيت كادرهاي نظام در اين دانشگاه، گفت: صرف داشتن مدرك براي كارهاي اجرايي در كشور ملاك نيست، بلكه نخستین شرط قرار گرفتن در رأس هر منصبي در حكومت اسلامي داشتن تقواي الهي است.

به گفته وي، داشتن تقواي الهي در مديريتهايي‌ كه زمينه لغزش فراواني دارد مهم و حائز اهميت است، چرا كه غرور در برخي از مديريتها زمينه لغزش را فراهم مي كند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري، حكومت‌‌داري را داراي شرايط خاص خودش دانست و تأكيد كرد: هركسي شرايط قرار گرفتن در رأس مديريتهاي حكومت را ندارد چرا كه مديران در حكومت اسلامي بايد متواضع و در برابر مردم صبر و حوصله داشته باشد.

وي افزود: حكومت اسلامي به بركت خون شهدا به دست ما رسيده است و براي آن هزينه هاي زيادي را متحمل شده ايم و بايد از آن حفاظت و پاسداري كنيم.

تأكيد بر لزوم انسجام و وحدت در جامعه

آيت الله نمازي در ادامه بر لزوم انسجام و وحدت درجامعه تأكيد كرد و گفت: امروز ما در دنيا غريب و تنهای و تنها هستيم و با وجود حمايتهاي شعاري ملتهاي جهان اما سياستمداران دنياي استكبار بدون توجه به شعارهاي ملتها به دنبال اعمال سياستهاي خود بر كشورهاي جهان هستند.

وي با اشاره به برخي از مشكلات موجود در كادر مديريتي و اجرايي به ويژه جبهه گيري و اختلافات تشكلهاي سياسي در فضاي مجازي، اذعان كرد: اين جوسازيها و جبهه گيريها، سبب تضعيف حاكميت است از اين رو، دولتمردان و تشكلهاي سياسي بايد مراقب باشند و بدانند از كجا آمده اند و براي چه كاري آمده اند و به كجا مي‌خواهند بروند.

سعه صدر ابزار رياست است

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين لازمه مديريت در حكومت اسلامي و توحيدي را سعه صدر و تحمل دانست و با تأكيد براينكه سعه صدر ابزار رياست است، عنوان كرد: كساني كه در سلسله مراتب حاكميت قرار مي‌گيرند بايد در برابر همه مشكلات تحمل و صبر و حوصله داشته باشند.

آيت الله نمازي اظهاراميدواري كرد در دوره كوتاه مديريت ها در نظام اسلامي، مديران از اين فرصت اندك بيشترين بهره برداري را در جهت خدمت اسلام و نظام و انقلاب و مردم داشته باشند.

حميدرضا مومنيان معاون استاندار و فرماندار كاشان نيز در اين ديدار ضمن تبريك فرا رسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و ارائه گزارشي از عملكرد دولت تدبير و اميد در حوزه هاي مختلف شهرستان و برنامه هاي هفته دولت در كاشان، گفت: در هفته دولت 266 طرح عمراني در بخشهاي مختلف آموزشي، فرهنگي، ورزشي، عمراني و خدماتي با 145 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري مي رسد.

وي افزود: اين طرحها شامل، 44 طرح در حوزه عمران و بهسازی شهری و 48 طرح در حوزه عمران و بهسازی روستايی، 7 طرح آموزشی، 16 طرح اشتغال و تولید، 12 طرح برق و انرژی، 3 طرح گردشگری، 4 طرح کشاورزی، 115 طرح مخابراتی و 15 طرح ورزشی است.

به گفته وي، 60 درصد آورده اين اعتبارات از محل بخش خصوصی و تسهیلات پرداختی به متقاضیان و 40 درصد از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

مومنيان با اشاره به اينكه این طرحها زمنيه اشتغال یک هزار و 267 نفر را فراهم كرده است، گفت: در هفته دولت 28 طرح در بخشهاي مختلف شهرستان كاشان با پيش بيني 800 ميليارد ريال كلنگ زني‌خواهد شد.   

وي، تقاطع غیرهمسطح کنارگذر کاشان و اردهال، بیمارستان 280 تختخوابی امام رضا (ع) و پاسگاه خاتم در شهرک خاتم الانبیا را از جمله مهمترين طرحهايي نام برد كه در هفته دولت در شهرستان كاشان كلنگ زني‌خواهد شد./201/1307/ب1

ارسال نظرات