۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۶۰۵
آیت الله اعرافی:

حوزه خیرخواه دولت است/ تأکید بر اهتمام دولتمردان به رهنمودهای رهبری

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حوزه های علمیه را ناصح، پشتیبان و خیر خواه دولت و نظام اسلامی دانست.
آیت الله اعرافی دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مراجع /قم دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مراجع /قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند در پرتو افکار انقلابی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به موفقیت هایی دست یابد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه پشتیبان، ناصح و خیرخواه دولت و نظام اسلامی است، یادآورشد: حوزه خود را موظف می داند که در مسیر تعالی و پیشرفت نظام را یاری و پشتیبانی کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه قم، تصریح کرد: قم به لحاظ استقرار حوزه های علمیه و حضور مراجع و علما، در ابعاد داخلی و بین المللی جایگاه فوق العاده ای دارد که اگر توجه بیشتری به ابعاد کار شود قم بیشتر می توند در جهان بدرخشد.

وی تصریح کرد: قم باید پاسخگوی نیازهای جامعه و جهان باشد، در عین حال هم اگر جایی لازم است باید تذکر بدهد که دولت هم توجه دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات ابراز داشت: پیشنهاد می کنم که ارتقای زیر ساخت های فناورری اطلاعات در قم باید به صورت ویژه نگاه شود، اگر بخواهیم یک شبکه علمی حوزوی راه اندازی کنیم زیرساخت های مهم و اساسی می خواهیم.

وی عنوان کرد: با یک نگاه منظومه ای کلان باید حوزه را دید، باید تیمی از سوی وزارت ارتباطات در نظر گرفته شود که زیر ساخت اساسی برای شبکه علمی حوزوی فراهم شود، اگر نگاه سخت افزاری و نرم افرازی را ارتقا دهیم شبکه علمی حوزه در ایران و جهان تجلی پیدا می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما آماده ایم کار گروه مشترکی بین 5 نهاد اصلی قم و وزارت ارتباطات تشکیل شود تا زیرساخت یک جهش در فناوری اطلاعات در قم فراهم شود، آماده هستیم که در یک همکاری مشترک به نگاه فلسفی اسلامی، فقهی و اخلاقی به ابزار نو داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حوزه فناوری اطلاعات باید به این نگاه توجه کند که تبعا شورای عالی فضای مجازی و نهادهای دیگر به آن نیاز دارند، البته کارهایی هم شده است اما نهادهای عالی حوزه را باید در این بخش فعال کنیم؛ برای تولید نظریه های فلسفی، فقهی و اخلاقی در حوزه مسائل نرم افزاری و شبکه های اجتماعی باید همکاری وجود داشته باشد، حوزه هم وظیفه خود می داند که تولید نظریه کند.

آیت الله اعرافی با بیان این که اندیشه ای که در قم تولید می شود نیازمند بازسازی و باز پروری برای انتشار در فضای مجازی و به زبان های گوناگون است، گفت: زیر ساخت ها می تواند حوزویان را وا دارد که کار بیشتری کنند.

وی افزود: آنچه که مراجع و حوزه تأکید دارند این است که در حوزه فضای مجازی نگاه ایجابی و بازدارنده مهم است، مجهز کردن شبکه ها به دیدگاه های جذاب و ارائه درست اسلام بسیار اهمیت دارد و البته برخورد بازدارنده نیز مورد انتظار است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که با تأکید بر تسریع راه اندازی شبکه ملی اظهار داشت: این طرح باید جدی گرفته شود که مورد تأیید حضرت آقا و مراجع تقلید است و باید به شبکه ای قوی تبدیل شود تا در جهان اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: انتظاری که در دولت می رود اهتمام به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، در برنامه ششم توسعه باید شاهد باشیم که عناصر و مؤلفه های فرهنگ عمیق دینی و انقلابی در آن اندیشیده شود و تبعا تذکراتی که مراجع و علما می فرمایند در این راستا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی ابراز داشت: این نقشه تهیه و از سوی رییس جمهور ابلاغ شد، انتظار این است که در هفته دولت شاهد باشیم که در شورای مهندسی فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است عملیاتش شروع شود؛ ما نقشه راهبری علمی در کشور داریم که با همکاری دولت و شورا فعال است؛ شورای مهندسی فرهنگی نیز می تواند شبکه خوب فرهنگی ایجاد کرده و جلوی آسیب ها را بگیرد.

 وی همچنین از تلاش های دولت در ارائه خدمات به ویژه در حوزه امنیتی تقدیر و برای دولتمردان آرزوی موفقیت کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات