۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۶۱۶
فعال سیاسی بحرینی:

دستگیری علمای دین تلاش آل خلیفه برای کشاندن مردم به درگیریهای خشونت بار است

فعال سیاسی بحرینی به ناتوانی آل خلیفه در مقابله با انقلاب ملت بحرین اشاره کرد و گفت: دستگیری علمای دین و شخصیتهای سیاسی تلاش آل خلیفه برای کشاندن مردم به درگیریهای خشونت بار است.
تظاهرات مردم بحرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراهیم المدهون، فعال سیاسی و رسانه ای بحرینی، در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به ادامه بازداشت شخصیتهای دینی و سیاسی بحرین از سوی آل خلیفه گفت: این اقدامات در پی ناکامی آل خلیفه و حامیان آن ها در برابر انقلاب مردم بحرین صورت گرفت.

این فعال سیاسی با اشاره به آگاهی آل خلیفه از شیخ عیسی قاسم به عنوان مصدر اطمینان و عامل استمرار راهپیمایی های صلح آمیز ملت بحرین ابراز داشت: این راهپیماییهای صلح آمیز سبب ناراحتی و نگرانی رژیمهایی است که تغییر در سوریه را خواهان هستند؛ حال آن که مردم بحرین به بهترین صورت ممکن درخواستها و مطالبات خود را که برگرفته از قانون اساسی و منشور اقدام ملی مورد تأیید ملت بحرین است، بیان کردند.

المدهون در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم بحرین دموکراسی را خواهان هستند، افزود: کشورهای داعیه دار دموکراسی همچون آمریکا و بریتانیا می خواهند رژیمهای وابسته به خود را بر پیشبرد اهداف استعماریشان بر ما تحمیل کنند؛ همانطور که رژیمهای حاکم بر کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته بریتانیا و انجام دهنده دستورهای آن است.

این فعال رسانه ای در بخش دیگری از سخنان خود به نقش علمای دین در انقلاب ملت بحرین و ناتوانی نظام سلطه در مهار آن اشاره کرد و گفت: دستگیری علمای دین و شخصیتهای سیاسی تلاش آل خلیفه برای مسلحانه جلوه دادن انقلاب مسالمت آمیز ملت بحرین و توجیه اقدامات خود است؛ چرا که ورود نظامیان سعودی، ناوگان پنجم آمریکا و بکارگیری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از آمریکا و بریتانیا حکایت از تلاش آل خلیفه برای کشاندن مردم به درگیریهای مستقیم و خشونت بار است.

وی ابراز داشت: هوشیاری و رهبری شیخ عیسی قاسم و دیگر علمای دین مانع از اجرای نقشه آل خلیفه در کشاندن مردم به درگیریهای مستقیم شد و دستگیری علمای دین و شخصیتهای سیاسی در همین راستا صورت می گیرد.

این فعال سیاسی به ارائه مستندات و مدارک بسیار به سازمانهای بین المللی و حقوقی درباره خشونتهای آل خلیفه و مخالفت آن با قانون اساسی بحرین اشاره و اظهار داشت: بقای حکومت آل خلیفه منفور در نزد ملت بحرین در کمک های استعماری آمریکا و بریتانیا و خواهان عدم هر گونه تغییر است و علی رغم ارائه ادله فراوان جامعه بین الملل حامی دیکتاتورها و مخالف با دموکراسی است./203/9456/ب1

ارسال نظرات