۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳
علمای برجسته شیعه بحرین:

جهانیان به فریاد ملت مظلوم بحرین برسند

خبرگزاری رسا ـ علمای برجسته شیعه بحرین نسبت به ظلم و ستم علیه شهروندان شیعه این کشور ابراز نگرانی کرده و مراجع تقلید، حوزه های علمیه و سازمان های بین الملل را به جلوگیری از بروز فاجعه ای هولناک در این کشور فراخواندند.
جهانیان به فریاد ملت مظلوم بحرین برسند
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته شیعه بحرین در پیامی مشترک، وضعیت بحرین را بحرانی خوانده و جهانیان را به یاری مردم بی دفاع این کشور دعوت کردند.

در این پیام آمده است: پس از اعلام وضعیت فوق العاده در بحرین و قلع و قمع مردم به عهده نظامیان داخلی و خارجی سپرده شد و همچنین انتشار فضای رعب و استفاده از سلاح های سرد و گرم توسط نظامیان در پوشش لباس های شخصی که منجر به هدف قرار گرفتن شهروندان خصوصا شیعیان شد و با توجه به احتمال وقوع فاجعه ای هولناک در میدان اللولوه که شهروندان در این مکان جمع شده اند تا به صورت مسالمت آمیز در پی حقوق از دست رفته خود باشند، آینده شیعیان را در خطری بسیار بزرگ تصور می کنیم به نظر می رسد که خفقانی شدید، بازداشت های دسته جمعی، محاکمه های ظالمانه و زندگی سراسر ذلت و فقر و محرومیت در انتظار فرزندان این طایفه باشد.

علمای شیعه افزودند: به دلایل فوق و وضعیت بحرانی شیعیان، ندای مظلومیت خود را فریاد می زنیم و از حوزه های علمیه و مراکز دینی و حقوقی، مراجع تقلید جهان اسلام، شورای امنیت، سازمان ملل، جامعه جهانی، مردم جهان و همه کشورهای آزاده می خواهیم تا برای نجات مردم بحرین و جلوگیری از بروز فاجعه ای وحشتناک وارد عمل شوند و به فریاد این ملت مسلمان برسند.

علمای شیعه با تاکید بر اینکه هیچ دشمنی میان شهروندان سنی و شیعه بحرین وجود ندارد فتنه های طایفه ای را نتیجه تلاش های نظام حاکم بر این کشور عنوان کردند.

این پیام توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم، علامه سید عبدالله الغریفی، علامه سید جواد الوداعی، علامه شیخ عبدالحسین الستری و علامه شیخ محمد صالح الربیعی صادر شده است.

گفتنی است نظامیان سعودی و بحرینی از روز گذشته با همه تجهیزات نظامی به سرکوب معترضان پرداخته و تاکنون 6 نفر را شهید و بیش از 500 تن را زخمی کردند./980/گ
ارسال نظرات