۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۵۹۹

رهبر شیعیان بحرین از اقدامات امنیتی رژیم آل خلیفه به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین از تدابیر امنیتی نظام آل خلیفه در قالب تخریب مساجد و حسینیه ها، بازداشت زنان، اخراج کارمندان و کشتار مردم به شدت انتقاد کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، برقراری عدالت را ضامن امنیت و ثبات کشور توصیف کرد و گفت: کشور کوچک بحرین نباید دارای فاصله طبقاتی زیادی باشد به طوری که قشری در ناز و نعمت و قشر دیگر در فقر و محرومیت بسر ببرند، این امر امنیت و ثبات بحرین را در خطر قرار می دهد.

وی افزود: کسانی که می پندارند پیشرفت در بحرین به کندی صورت می گیرد و جایگاه خوبی در جهان ندارد به بحرین توهین کرده و ارزشی برای این کشور قائل نیستند، این افراد از پیشی گرفتن بحرین از سایر کشورهای عربی هراس دارند و به همین دلیل است که تلاش می کنند تا اوضاع بحرین در بدترین حالت قرار داشته باشد و اجازه پیشرفت را از این کشور گرفته اند.

آیت الله عیسی قاسم اقدامات امنیتی نظام بحرین را محکوم کرد و اظهار داشت: در حالی که دولت بحرین، در گذشته به صورت رسمی بر گسترش دموکراسی و اصلاحات تاکید کرده بود اما هم اکنون در برابر مردمی که دقیقا همین خواسته ها را مطرح می کنند ایستادگی می کنند و سخن گفتن از دموکراسی و اصلاحات را جرم می داند و با سیاست های امنیتی که چیزی جز تخریب و اتلاف وقت ندارد به جنگ مردم رفته است.

رهبر شیعیان بحرین از تخریب مساجد و حسینیه ها توسط نظامیان بحرینی و سعودی به شدت ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: اقدامات نظامی دولت که به یورش به مساجد و حسینیه ها منجر شد چه توجیهی می تواند داشته باشد، آیا کشف اجساد مردم و افزایش بازداشت زنان دکتر و معلم با هدف جلوگیری از انقلاب نظامی صورت می گیرد. در تونس و مصر شاهد انقلاب علیه نظام بودیم ولی هیچگاه در این کشورها به زنان تعرض نشد و حرمت زنان حفظ شد.

وی تاکید کرد: شهروندان بحرینی دموکراسی که با دین و فرهنگ و غیرتشان بیگانه است نمی خواهند و در حالی که همواره شعار کرامت زن را سر می دادند هم اکنون شاهد زندانی شدن زنان و مادران و خواهران خود هستند. در شگفتم از عالم مسلمانی که خود را مسلمان می داند ولی در برابر این بی احترامی به زنان، سکوت اختیار کرده و شب به راحتی می خوابد.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: نظام بحرین که می خواهد جلوی انقلابی را بگیرد با چه استدلالی در مراکز بازرسی به سوال از مذهب مردم می پردازد؟ چرا صدها کارمند را از کار بیکار کرده است؟ چگونه است که اعزام دانشجویان به خارج از کشور را متوقف ساخته است؟ شهروندان را در کوچه ها و پیاده روها مورد هدف قرار می دهد و به متشنج تر شدن اوضاع کشور خدمت می کند؟

خطیب جمعه دراز بحرین خاطر نشان ساخت: این اقدامات امنیتی دولتی است که می خواهد جلوی نظر مردم را بگیرد و بسیار جالب است که اعلام می کند با این تدابیر امنیتی بر بحران فائق آمده و دیگر هیچ مشکل و بحرانی در کشور وجود ندارد.

وی بر حمایت از شهروندان سنی تاکید کرد و بیان داشت: همه جهانیان باید بدانند که ما هیچ مشکلی با هموطنان سنی نداریم و بر برادری با آنان تاکید می کنیم و به دلیل ظلم های سیاسی و مذهبی که از نظام متحمل شده ایم در پی اعاده حقوق مشترک با همه اقشار ملت بحرین هستیم./980/گ
ارسال نظرات