۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۷۹۸
خطیب نماز جمعه وین:

نظام های سلطه گر مطالبات حق طلبانه مردم بحرین را یک نزاع طائفه ای بین شیعه وسنی عنوان می کنند

خبرگزاری رسا - خطیب نماز جمعه وین در دوم اردیبهشت ماه گفت: جنایات بحرین و کشتار مردم با حمایتهای استکبارگران انجام می شود.
نماز جمعه وين نماز جمعه وين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منتظری، خطیب نماز جمعه شهر وین در جمع با شکوه مسلمانان این شهر گفت: ما هنوز در غم و اندوه جنایات هولناک قتل و غارت و شکنجه برادران و خواهران مسلمان خود در سرزمین های مختلف می سوزیم. به خصوص برادران و خواهران مسلمان در کشور بحرین. کشتار ده ها نفر، به بند کشیدن و شکنجه صدها نفر، تخریب بیش از 30 مسجد و حسینیه.

وی افزود : این همه جنایت در شرایطی واقع می شود که نظام های سلطه گر دنیا در فریبی بزرگ مطالبات حق طلبانه مردم بحرین را یک نزاع طائفه ای بین شیعه وسنی معرف می کنند که البته از این جهت ملت مسلمان بحرین در میان سایر ملل سرزمین های اسلامی مظلومیتی ویژه دارد.

امام جمعه وین ضمن محکوم کردن این ظلم ها و رفتارهای غیر انسانی گفت: با همه مردم تحت ستم جهان به خصوص ملت های مسلمان و به ویژه مردم بحرین ابراز هم دردی می کنیم و برای آنها آرزوی رهایی و پیروزی با عزت طلب می کنیم.

وی همچنین در خطبه اول نماز در خصوص منافق و ویژگی های آن صحبت کرد و گفت: از مهمترین ویژگی های منافق این است که به دین یا اخلاق اعتقاد قلبی ندارد اما وانمود می کند که اعتقاد دارد تا از این راه بهره ای ببرد. او خود را دیندار یا پایبند به قانون و حقوق انسان ها نشان می دهد تا در قلب انسان ها جا پیدا کند و بدین وسیله به قدرت برسد یا قدرت خود را مستحکم سازد یا به مال و ثروت و امور دیگر دنیوی برسد./982/د101/گ
ارسال نظرات