۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۲۰۹
اندیشمند اسلامی هلند در گفت و گو با رسا خواستار شد؛

حضور گسترده بانوان و جوانان در همایش ها و کنفرانس های اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و اندیشمند برجسته اسلامی هلند، بر لزوم استفاده از اندیشه و آرای زنان و جوانان مسلمان در همایش ها و کنفرانس های اسلامی تاکید کرد.
محمد سعيد الطريحي پژوهشگر اسلامي هلند
محمد سعید الطریحی نویسنده و اندیشمند اسلامی هلند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری همایش های اسلامی را در وحدت امت بسیار سودمند توصیف کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام در همایش ها و نشست ها نتایج بسیار مطلوبی در نزدیکی امت دارد و می تواند وحدتی را که اسلام بر آن تاکید می ورزد در این همایش ها محقق سازد.
 
وی ایران را پیشگام وحدت اسلامی خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه متحد ساختن مسلمانان جهان را بر عهده گرفته و تلاش های فراوان و قابل تقدیری را در این زمینه انجام داده است.

الطریحی تصریح کرد: برگزاری همایش ها و کنفرانس های اسلامی سبب گسترش ارتباطات میان علما و مفکرین اسلامی و برطرف شدن سوء‌ تفاهم ها می شود و مشکلات فقهی، اجتماعی و عقیدتی را که میان مسلمانان وجود دارد تا حدود زیادی کاهش می دهد.

این اندیشمند اسلامی بر لزوم حضور زنان و جوانان در کنفرانس های اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: جوانان و زنان فهمیده بسیاری در کشورهای اسلامی وجود دارند که می توان از وجود آنان در همایش ها و کنفرانس های اسلامی سود برد، ولی متاسفانه به ندرت از عناصر جوان و بانوان در اینگونه مراسم ها استفاده می شود.

وی تاکید کرد: بانوان مسلمان جایگاه والایی در دین دارند و در حال حاضر شاهد پیشرفت علمی آنان و حضور مستمرشان در عرضه های مختلف بین المللی هستیم. اگر ما بتوانیم در همایش ها و کنفرانس هایمان از اندیشه و آرای بانوان استفاده کنیم در حقیقت، میزان اثربخشی این نشست ها را افزایش داده ایم.

محمد سعید الطریح خواستار اجرایی شدن اهداف همایش های اسلامی توسط علما و اندیشمندان شد و خاطر نشان ساخت: علما و اندیشمندان جهان اسلام باید به این نکته واقف باشند که تنها حضور در همایش و کنفرانس های اسلامی مهم نیست، بلکه باید نتایج جلسات مختلف را در هنگام بازگشت به کشورشان عملی سازند و جامعه را به سوی وحدت سوق دهند

این نویسنده مسلمان هلندی از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در ایران تقدیر کرد و ادامه داد: برگزاری کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی در تهران که همگان نسبت به عظمت و اخلاص آن واقف هستیم قابل تقدیر است و امیدوارم سال آینده شاهد برنامه های متنوع تری باشیم تا نتایج آن نیز به صورت ملموس تری در جوامع اسلامی دیده شود.

وی خواستار برگزاری این کنفرانس در سایر کشورهای اسلامی شد و تصریح کرد: استکبار جهانی با توجه به اینکه نسبت به جمهوری اسلامی ایران حساس است تلاش می کند تا نتایج کنفرانس وحدت اسلامی را ناچیز و بی اهمیت جلوه دهد، بنابراین از جمهوری اسلامی ایران و مجمع تقریب مذاهب اسلامی می خواهم تا کنفرانس های مختلفی را در زمینه وحدت اسلامی در اروپا، آفریقا و سایر کشورهای آسیایی برگزار کند تا اثرات آن که در دوره های گذشته نیز ملموس بود به صورت فراگیرتری احساس شود./980/ب912/گ
ارسال نظرات