۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۴۱۴

ممنوعیت پوشش برقع برای زنان مسلمان در بلژیک

خبرگزاری رسا- بلژیک ممنوعیت پوشش برقع یا پوشش تمام بدن را در پارلمان این کشور به تصویب رساند.
برقع
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تلگراف، قانون ممنوعیت پوشش برقع در پارلمان بلژیک با 136 رای موافق و 2 رای ممتنع به تصویب رسید.

بر اساس این قانون پوشیدن هر لباسی که کاملا صورت را پنهان کند مانند برقع و یا نقاب که شکاف آن بسیار ریز باشد تحت این ممنوعیت قرارمیگیرد، ولی پوشیدن روسری به هر شکلی که باشد و یا کلاه ازاین ممنوعیت استثنا می باشد. این ممنوعیت پوشش، دراماکن عمومی، خیابان ها، پارک ها، رستورانها و مغازه ها را در برمی گیرد. اگر دراماکن عمومی یک خانم با پوشش برقع دیده شود به جریمه نقدی و یا با حبس یک تا شش روز محکوم خواهد شد. گفتنی است این قانون با واکنش شدید مسلمانان رو به رو شده است.

سازمان عفو بین‌الملل تصویب ممنوع شدن پوشش برقع و روبنده برای زنان مسلمان در بلژیک توسط مجلس نمایندگان آن کشور را محکوم کرده است. همچنین این سازمان از دولت بلژیک خواسته است این پیشنهاد را مورد بررسی دوباره قرار دهد و در این فرایند به طور دقیق تعهدات این کشور در قبال رعایت حقوق بشر و حقوق بین‌المللی را مدنظر قرار دهد.

لازم به ذکر است، جمعیت کنونی مسلمانان بلژیک 623 هزار و 780 نفر است و اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ بلژیک است و براساس قانون مصوب سال 1974 اسلام در این کشور به عنوان یک دین به رسمیت شناخته شده است لکن تبلیغات منفی علیه اسلام و رواج اسلام هراسی در این کشور همچنان ادامه دارد./982ب902/گ
ارسال نظرات