۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۶۲۰

دیدار در عصر غیبت از نفی تا اثبات منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب دیدار در عصر غیبت از نفی تا اثبات نوشته جواد جعفری در قم منتشر شد.
مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب دیدار در عصر غیبت از نفی تا اثبات نوشته جواد جعفری به همت موسسه آینده روشن قم منتشر شد.

این کتاب در یک مقدمه، سه بخش و سه ضمیمه منتشر شده است که در بخش اول آن به کلیاتی چون ماخذشناسی، واژه شناسی و انواع ملاقات پرداخته شده است.

بخش دوم کتاب نیز در دو فصل مجزا در راستای اثبات ملاقات به دلایل امکان ملاقات و دلایل وقوع ملاقات پرداخته است.

در بخش سوم کتاب که با عنوان پاسخ به اشکالات نامگذاری شده است در سه فصل ابتدا شش روایت پیرامون عدم ملاقات بررسی و احتمالات موجود در این روایات بیان شده است.

در فصل دوم نیز برخی اشکلات دیگر در رابطه با مخالفت و منافرت ملاقات و پیامدهای منفی ملاقات‌گرایی در سه موضوع بستر‌سازی برای مدعیان دروغین، رواج خرافه و بدبینی اهل اندیشه بررسی شده است.

در مقدمه این کتاب با تقسیم دیدار به سه گونه دیدار در کودکی، دیدار در زمان غیبت صغری و دیدار در زمان غیبت کبری آمده است. نوع دیدار نیز سه گونه است در خواب، بیداری یا حالت مکاشفه که گاهی ملاقات کننده امام را می شناسد و گاهی نمی شناسد و گاهی بعد از ملاقات متوجه می شود که این شخص امام بوده است.

در این مقدمه ملاقات مویدی قوی بر وجود حضرت و عامل موثری در خود سازی و توسل به امام زمان (عج) است که به عنوان دو کارکرد مثبت دانسته شده است.

این کتاب به روشی کتابخانه‌ای و تحلیلی در صدد اثبات این فرضیه است که دیدار در عصر غیبت کبری ممکن است و واقع شده است، اما محدودیت‌هایی دارد و هر نوع آن پذیرفتنی نیست. /965/ن601/ع

ارسال نظرات