۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۴۳۰
سید عمار حکیم:

طایفه ای جلوه دادن قیام ملت های عربی تهدید بزرگی برای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، طایفه ای جلوه دادن قیام ملت های عربی را تهدید بسیار بزرگی برای منطقه عنوان کرد
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که در بغداد برگزار شد از آشتی فتح و حماس به شدت استقبال کرد و گفت: آشتی فتح و حماس یکی از مهم ترین تحولات فلسطین و کشورهای عربی بود، زیرا وحدت ملت و گروه های فلسطینی سبب قدرتمند شدن آنان و افزایش توانشان برای بازپس گیری حقوق از دست رفته شان خواهد شد.

وی افزود: آنچه باعث شعف و سرور فراوان شد نقش مصر در این آشتی بود که نشان دهنده بازگشت این کشور به جایگاه سابق است و امیدوارم تا مصر بتواند به صورت کامل به جایگاهی که در گذشته در میان کشورهای عربی داشت بازگردد.

حجت الاسلام حکیم تمسک به قدرت توسط برخی از حکام عرب را محکوم کرد و اظهار داشت: برخی از حکام عرب با تمسک به قدرت و عدم شنیدن صدای مردم سبب کشته شدن جمع کثیری از شهروندان و ویرانی کشور شده اند. ملت ها فریب راه حل های جزئی را نمی خورند و بهتر است تا حکومت ها به سرعت نسبت به اصلاحات سیاسی اقدام کنند و به سوی تحقق دموکراسی و کرامت بشری گام بردارند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: پافشاری بر طایفه ای جلوه دادن قیام ملت ها تهدید بسیار بزرگی برای کشور و منطقه به شمار می آید و سبب بروز جنگ خونینی خواهد شد. کسانی که فکر می کنند با این طرح می توانند به پیروزی برسند سخت در اشتباه هستند و مطئنا شکست در انتظار آنان است، تنش و آشوب به سختی قابل حل است و باید از شیوه گفت و گو و مصالحه برای پایان دادن به وضعیت بحرانی استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه گفت: اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی باید از بیداری ملت های عربی و اسلامی نهایت استفاده را ببرد و پروژه گسترش روابط ایران و کشورهای عربی را عملی سازد، زیرا افزایش ارتباطات ایران با کشورهای عربی سبب تحقق امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.

سید عمار حکیم از گسترش ناامنی در عراق ابراز ناخرسندی کرد و بیان داشت: انفجار تروریستی در شهر حله و کشته شدن جمعی از نیروهای امنیتی در زندان الرصافه نشان می دهد که امنیت عراق دچار بحران شده است و باید برای پایان دادن به وضعیت موجود به سرعت نسبت به معرفی وزاری وزارت خانه امنیتی اقدام کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات