۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۷۵۱
عضو ارشد اخوان المسلمین:

محاصره اقتصادی ایران نوعی اقدام تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد اخوان المسلمین مصر، محاصره اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب مساجد و حسینیه ها در بحرین را از جنایت های تروریستی برشمرد.
كمال الهلباوي عضو ارشد اخوان المسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، کمال الهلباوی، عضو ارشد اخوان المسلمین مصر و رئیس مرکز پژوهش های تروریسم لندن، روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری العالم درباره برگزاری کنفرانس بین المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه در تهران گفت: برگزاری این کنفرانس با حضور اندیشمندان و پژوهشگران مسائل تروریسم اقدام بسیار مطلوبی است، ولی نباید انتظار داشت که به صرف این کنفرانس ها بتوان بر تروریسم چیره شد.

وی افزود: جهانیان از اینکه بتوانند تعریفی از تروریسم ارائه و فعالیت های تروریستی را توجیه کنند ناموفق بوده اند، اما دیدگاه اسلام در این باره این است که هر اقدام یا سخنی که تهدیدی برای مردم باشد و بدون دلیل روشن و قانع کننده انجام گیرد تروریسم به شمار می آید.

کمال الهلباوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را از استفاده از آهن در برابر افراد بی گناه منع کرد، اما هم اکنون شاهد آن هستیم که مردم بی گناه بوسیله موشک، تانک، هواپیما و سلاح های پیشرفته به خاک و خون کشیده می شوند.

عضو ارشد اخوان المسلمین محاصره اقتصادی ایران را اقدامی تروریستی عنوان کرد و اظهار داشت: محاصره ناعادلانه جمهوری اسلامی ایران، اشغال اراضی و اخراج شهروندان آن مکان، تجاوز به مساجد و حسینیه ها و اماکن عبادت از جمله فعالیت های تروریستی محسوب می شوند.

وی حضور اشغالگران آمریکایی در عراق و افغانستان را محکوم کرد و گفت: اشغال منطقه توسط نظامیان آمریکایی که به بهانه مبارزه با تروریسم صورت گرفته است بر جهان اسلام تاثیر گذاشته و ضعف کشورهای اسلامی را در پی داشته است، به عنوان مثال اگر سازمان کنفرانس اسلامی بخواهد اقدامی علیه نیروهای آمریکایی انجام دهد به دلیل حضور هزاران سرباز این کشور در منطقه و مقر این سازمان، عملی شدن این اقدام غیرممکن به نظر می رسد.

الهلباوی، سازمان کنفرانس اسلامی را سازمان حکام و دولت ها خواند و تاکید کرد: بسیاری از حکومت ها افرادی را به این سازمان معرفی می کنند که بویی از اسلام نبرده اند و سازمان کنفرانس اسلامی را که نام اسلام را یدک می کشد را به چالش کشیده اند.

گفتنی است بین المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه که با حضور نمایندگانی از 60 کشور دنیا به مدت دو روز در تهران برگزار شد، روز گذشته پس از برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات