۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۰۱۷
سید عمار حکیم:

فلسطین محور اصلی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر محوریت مساله فلسطین برای جهان اسلام و کشورهای عربی تاکید کرد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که در بغداد برگزار شد با اشاره به روز قبرهای دسته جمعی در این کشور گفت: روز 26 اردیبشهت روزی است که بزرگ ترین قبر دسته جمعی در عراق کشف شد و از همان زمان بود که این روز به نام روز قبرهای دسته جمعی نامگذاری شد. تاکنون بیش از 346 قبر دسته جمعی در عراق یافته شده اند که بیش از 80 درصد آنها در مرکز و جنوب عراق(استان های شیعه نشین) قرار دارند.

وی افزود: اگر فداکاری و خون شهدا نبود عراق تاکنون از آزادی بهره مند نمی شد، برای گرامیداشت خون شهدا باید از همه امکانات موجود در کشور استفاده کرد و از وزارت آموزش و پرورش می خواهم تا قبرهای دسته جمعی را در کتاب های درسی ذکر کرده و فداکاری شهدا را به نوجوانان و جوانان یادآوری کند.

حجت الاسلام حکیم حمله نظامیان اسرائیل به شهروندان فلسطینی در روز نکبت را محکوم کرد و اظهار داشت: هزاران تن از شهروندان قهرمان فلسطین از سوریه و اردن و لبنان برای گرامیداشت روز نکبت و بازگشت به وطن به سوی فلسطین راه افتاده بودند که با یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست مواجه شدند. پرتاب سنگ توسط مردم فلسطین به سوی نیروهای امنیتی اسرائیل پیام آشکاری مبنی بر تمسک آنان به بازگشت به کشور غصب شده شان است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: فلسطین محور اصلی جهان اسلام و عرب است. پیروزی و استقلال ملت فلسطین حتمی و نزدیک است و از همه سازمان های بین المللی می خواهم تا برای بازگشت حقوق ملت فلسطین تلاش کنند.

وی پیروزی ملت های عربی بر حکام دیکتاتور را حتمی خواند و گفت: ملت ها و اراده جوانان متمدن به زودی بر حکام ظالم چیره خواهند شد و در آینده ای بسیار نزدیک شاهد برآورده شدن خواسته ها و آرزوهای ملت های عربی و بازگشت حقوق از دست رفته آنان می شویم.

سید عمار حکیم در بخش پایانی سخنان خود از انتخاب نبیل العربی وزیر امور خارجه سابق مصر به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه عرب استقبال و برای وی آرزوی موفقیت کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات