۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۰۸۱
در محکومیت توهین به امام خمینی؛

صدها تن از شهروندان عراقی در بغداد راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ شهروندان عراقی، ظهر امروز در اعتراض به توهین نماینده پارلمان به امام خمینی(ره) در بغداد راهپیمایی کردند.
حيدر الملا سخنگوي فراکسيون العراقيه امام خميني (ره)
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از شهروندان عراقی که از توهین و گستاخی «حیدر الملا» سخنگوی فراکسیون العراقیه پارلمان عراق به امام خمینی(ره) به خشم آمده بودند، ظهر امروز در میدان الفرودس بغداد راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان ضمن محکومیت سخنان این نماینده پارلمان به امام خمینی(ره) بر لزوم عذرخواهی رسمی از ملت عراق و اخراج وی از پارلمان تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با اشاره به اینکه توهین به مراجع تقلید سبب گسترش فتنه های طایفه ای در کشور می شود این اظهارات را مغایر آداب جامعه عراق خواندند.

برخی از مردم در مصاحبه با خبرگزاری های عراق تاکید کردند که همه ملت عراق اعم از عرب و کرد، سنی و شیعه این سخنان را به شدت محکوم می کنند و خاطر نشان ساختند که فردی که به مقام مرجعیت توهین کند به هیچ وجه در پی خیر و صلاح کشور نیست.

گفتنی است حیدر الملا، سخنگوی فراکسیون العراقیه که به شدت از سوی عربستان سعودی مورد حمایت قرار گرفته است و در انتخابات پارلمان این کشور از حمایت های مالی و معنوی آل سعود بهره می برد در سخنانی، امام خمینی(ره) و صدام را عاملان کشتار ملت های ایران و عراق توصیف کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات