۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۵۵۸
روزنامه دیلی تلگراف انگلستان فاش کرد؛

نظامیان سعودی حاضر در بحرین به دست نیروهای انگلیسی آموزش دیده اند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه دیلی تلگراف انگلستان فاش کرد که نظامیان گارد ملی حاضر سعودی حاضر در بحرین توسط نیروهای انگلیسی آموزش دیده اند.
حمله نظاميان سعودي به هيئت هاي عزاداري
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی فاش ساخت که وزیر نیروهای مسلح این کشور اعتراف کرد که نیروهای گارد ملی سعودی که برای کشتار و قلع و قمع ملت بحرین به این کشور اعزام شده اند توسط نیروهای انگلیسی آموزش دیده اند.

این گزارش می افزاید: اعتراف وزیر نیروهای مسلح انگلستان مبنی بر آموزش نیروهای سعودی که به بحرین اعزام شده اند اتهامات فراوانی را به این دولت وارد می سازد و نشان می دهد که غرب، پیام های متناقضی را درباره دموکراسی در منطقه مدیترانه صادر می کند.

دیلی تلگراف با اشاره به دیدار نخست وزیر انگلستان با ولیعهد بحرین می نویسد: دولت انگلستان که از اقدامات وحشیانه مقامات بحرین به شدت انتقاد می کند از ولیعهد این کشور استقبال کرده و دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان با شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه در دفتر نخست وزیر دیدار می کند که این دیدار با انتقاد شدید سازمان های حقوق بشر قرار گرفت.

این روزنامه ادامه داد: انگلستان دارای گروه ویژه آموزش نظامی در عربستان است و نظامیان انگلیسی به صورت سری به آموزش نیروهای سعودی می پردازند که مقابله با مردم معترض از مهم ترین این آموزش هاست.

دیلی تلگراف تاکید کرد: نیک کاروی در پاسخی کتبی به پرسش پارلمان انگلیس اعلام کرده است که نیروهای سعودی که برای سرکوب تظاهرات مردم بحرین به این کشور اعزام شده اند احتمالا به دست نیروهای انگلیسی آموزش دیده اند و نیروهای مسلح انگلیس با عربستان سعودی تعامل و همکاری ویژه ای دارد.

این در حالی است که دولت انگلستان بارها نسبت به تجاوز به حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده و پایان یافتن خشونت علیه ملت بحرین را خواستار شده بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات