۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۷۵۰
یکی از وزرای رژیم صهیونیستی:

از باز شدن گذرگاه رفح متاسفم

خبرگزاری رسا ـ مقامات رژیم صهیونیستی از بازگشایی گذرگاه رفح و آزاد شدن رفت و آمدن از این گذرگاه به شدت واکنش نشان دادند.
گذرگاه رفح
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات رژیم غاصب صهیونیستی که از بازگشایی گذرگاه رفح توسط مصر به شدت خشمگین شده اند بازگشایی دائمی این گذرگاه که سال ها توسط نظام دیکتاتوری حسنی مبارک مسدود شده بود را محکوم کردند.

«عوزی لاندو» وزیر امور زیربنایی اسرائیل، بازگشایی گذرگاه رفح را تجاوز به توافقات انجام گرفته خواند و گفت: توافقنامه های امضا شده باید مورد احترام قرار گیرد و ازاینکه دولت مصر، گذرگاه رفح را گشود بسیار متاسفم.

وی افزود: آزادی رفت و آمد افراد و کالاها از گذرگاه رفح سبب می شود تا اقلام نظامی و تروریست ها به راحتی رفت و آمد کنند و از جامعه بین المللی می خواهم تا در قبال بی اعتنایی مصر به توافقنامه با اسرائیل عکس العمل نشان دهد.

«یووال اشتاینیتز» وزیر دارایی این رژیم نیز دراین باره اظهار داشت: باز شدن این گذرگاه نشان داد که اسرائیل باید به تنهایی در برابر رفت و آمد تروریست ها و ورود سلاح نظامی ایستادگی کند.

«اسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل این رژیم این اقدام دولت مصر را عامل ناامنی خواند و تاکید کرد در صورتی که مصری ها مسوولیت شهروندان غزه را به عهده دارند اسرائیل همه راه های ارتباطاتی و مواد اساسی نظیر آب و برق را قطع خواهند کرد.

گفتنی است مقامات مصری که پیش از این وعده بازگشایی گذرگاه رفح را داده بودند، روز گذشته این گذرگاه را کاملا بازگشایی کردند تا نوار غزه پس از چهار سال محاصره یک قدم به شکست این محاصره نزدیک شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات