۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۱۴۹
خطیب جمعه کاظمین:

امام خمینی ایران را به صخره مستحکمی در برابر آمریکا مبدل ساخت

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به اینکه ایران در زمان شاه مستعمره آمریکا بود تاکید کرد که امام راحل، ایران را به صخره مستحکمی در برابر آمریکا مبدل ساخت.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «جلال الدین صغیر» خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به همزمانی سالگرد عروج امام خمینی و شهدای خاندان حکیم گفت: همانگونه که سالگرد شهادت امام خمینی (ره)، آیت الله شهید محمد باقر حکیم و سید عبدالعزیز حکیم همزمان شده است سخنان و فعالیت های آنان نیز در یک چهارچوب صورت گرفت. امام خمینی علاقه خاصی به شهید محراب داشت و آیت الله حکیم نیز در امام راحل ذوب شده بود.

وی با اشاره به فرمان پذیری شهید حکیم از امام خمینی افزود: هنگامی که شهید محراب در سال 1980 میلادی از عراق خارج شد و به سوریه آمد به دیدار وی رفتم و از برنامه هایش برای مبارزه با نظام دیکتاتوری سوال کردم، ایشان برنامه های خود را شرح داد و در پایان متذکر شد که بدون اجازه امام خمینی حاضر نیست کوچک ترین حرکتی انجام دهد.

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: این سخن آیت الله حکیم درس بزرگی برای من بود، فردی که سال ها عنوان مجتهد را یدک می کشید و توانایی افتا داشت خود را شاگرد و سرباز کوچک امام خمینی (ره) می دانست. وی وصیت شهید محمد باقر صدر مبنی بر اینکه «در امام خمینی ذوب شوید همانگونه که وی در اسلام ذوب شد» را به خوبی عملی کرد و هیچ کس نتوانست همانند وی در امام ذوب شود.

خطیب جمعه کاظمین اظهار داشت: سید محمدباقر حکیم همواره تاکید داشت که امام خمینی (ره) رهبر وی است و هنگامی که می خواست جماعت العلما را تاسیس کند از امام کسب اجازه کرد و زمانی که موافقت رهبر کبیر انقلاب را بدست آورد با تمام توان در راه تاسیس این جمعیت تلاش کرد.

وی با اشاره به پافشاری امام خمینی (ره) برای سرنگونی شاه خاطر نشان ساخت: امام راحل هنگامی که در عراق زندگی می کرد بر تحقق هدفش که سرنگونی شاه بود اصرار می ورزید و بسیاری از مشکلات ایران و سایر کشورهای اسلامی را به این دیکتاتور منتسب می کرد، به همین دلیل بود که بر هدفش ثابت قدم بود و نظام شاهنشاهی را سرنگونی ساخته و ایران را از استعمار آمریکا خارج ساخت و به صخره مستحکمی برابر شیطان بزرگ مبدل کرد.

شیخ جلال الدین صغیر، برآورده ساختن مطالبات مردم را دغدغه اصلی سید عبدالعزیز حکیم توصیف کرد و ادامه داد: عزیز عراق در آخرین روزهای حیاتش نیز به فکر ملت بود و آرزو می کرد که نظام فدرالی بر کشور حاکم شود. بنده اطمینان دارم که این امر در آینده محقق خواهد شد و شهروندان استان های مختلف طعم رفاه و آسایش را می چشند./980/ب901/گ
ارسال نظرات