۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۹
خطیب جمعه نجف:

امام خمینی انسانی زاهد و عارفی بزرگ بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را انسانی زاهد و عارفی بزرگ و مقدس توصیف کرد.
قبانچي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید «صدرالدین قبانچی» خطیب جمعه نجف اشرف در مراسمی که به مناسبت هفتمین سالروز بازگشت حضرت آیت الله سیستانی از سفر درمانی از لندن در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به نقش این مرجع تقلید در امنیت وثبات عراق گفت: زمانی که آیت الله سیستانی به لندن سفر کرده بود اوضاع در کشور به شدت بحرانی و غیرقابل تحمل شده و نزاع و کشتار و ناامنی بر عراق و خصوصا استان نجف سایه افکنده بود.

وی افزود: به محض اینکه این مرجع تقلید به نجف اشرف وارد شد همه بحران ها پایان یافت و امنیت و ثبات بر استان حاکم شد، به طوری که نیروهای امنیتی که برای حفظ امنیت به نجف ارسال شده بودند به شهرهای خود بازگشتند.

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت والای حضرت امام خمینی پرداخت و تصریح کرد: امام راحل انسانی زاهد و عارفی بزرگ و مقدس بود و دیدگاه های جهانی را به همراه داشت.

خطیب جمعه نجف از نامه امام به گورباچف یاد کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) نامه ای به رئیس جمهور شوروی که کشورش در آستانه فروپاشی قرار داشت ارسال کرد و از وی خواست تا از اتکا به غرب خودداری کند و تنها راه نجات نظامش را گرایش به اسلام خواند و حتی وی را به اعزام علمای شوروی به نجف و قم دعوت کرد.

وی قیام ملت ها را حاصل اندیشه های امام خواند و تاکید کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای به ملت ها داشت و بر این باور بود که عصر کنونی به مردم تعلق دارد، این امر هم اکنون با بیداری اسلامی و بهار ملت های عربی تحقق یافته است.

سید صدرالدین قبانچی، مراجع تقلید را چراغ راهنما توصیف کرد و بیان داشت: امام بر ذوب شدن در اسلام، اهل بیت (ع) و مرجعیت تاکید می کرد، ملت عراق اگر بخواهد از وضعیت کنونی نجات یابد باید به رهنمودهای مراجع تقلید که عراق را از ویرانی و سوختن نجات داده اند گوش فرا دهد و از آموزه های آنان استفاده کند.

گفتنی است حضرت آیت الله سیستانی در سال 1385 شمسی برای مداوا به لندن سفر کرد که در این مدت، نیروهای آمریکایی به شدت به نجف اشرف یورش برده و جمع کثیری از پیروان جریان صدر را به خاک و خون کشیده و حتی به حرم مطهر امیرمومنان علی (ع) نیز تعرض کردند.

این مرجع تقلید که دوران نقاهت را بسر می برد بلافاصله به نجف اشرف بازگشت و از ملت عراق خواست تا به سمت این شهر حرکت کنند. استقبال شدید مردم عراق از این خواسته سبب پایان یافتن بحران در نجف و خروج نظامیان آمریکایی و عراقی از این شهر شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات