۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۹۴۵
سید عمار حکیم:

امام علی به همه بشریت تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، امیر مومنان (ع) را متعلق به همه بشریت توصیف کرد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق جشن ميلاد امام علي (ع) در عراق جشن ميلاد امام علي (ع) در عراق جشن ميلاد امام علي (ع) در عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد باسعادت اولین پیشوای متقیان جهان حضرت امام علی (ع)، روز گذشته با حضور علما، اندیشمندان، نمایندگان پارلمان، شخصیت های سیاسی و اجتماعی و قشرهای مختلف مردم در دفتر حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.

سخنرانان در این مراسم به بیان ویژگی های منحصر به فرد امام علی (ع) پرداختند و شاعران نیز اشعاری درباره این میلاد فرخنده قرائت کردند.

حجت الاسلام سید عمار حکیم نیز امام علی (ع) را متعلق به بشریت خواند و گفت: امیرمومنان علی (ع) به دین، مذهب و طایفه خاصی تعلق ندارد، بلکه از آن همه بشریت است.

وی افزود: این امام همام، شیوه صحیح جنبش الهی بشریت است و امتی که می خواهد به رشد و کمال برسد باید به شیوه امیرمومنان (ع) پایبند باشد.

سید عمار حکیم با اشاره به اوضاع کنونی عراق تصریح کرد: عراق هم اکنون به شدت به اجرای شیوه علوی در بازسازی کشور نیاز دارد و باید در برابر چالش ها و تهدیدات از درس های کاملی که امام علی (ع) به جهانیان داد استفاده کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی اظهار داشت: اولین امام شیعیان، رابطه بسیار زیبایی با پیروان داشت و الگوی کاملی برای رفتار مسوولان به شمار می آید. مسوولان عراقی باید این امام را الگوی خود قرار دهند و مصالح عمومی ملت و وطن را بر مصالح حزبی و شخصی مقدم بدارند.

وی از پسرفت امنیتی در این کشور انتقاد کرد و ادامه داد: شکاف های امنیتی که در روزهای گذشته در عراق بوجود آمد نشان داد که تروریست ها جرات فراوانی برای یورش به نیروهای امنیتی پیدا کرده اند، مسوولان و دستگاه های امنیتی باید به سرعت وارد عمل شده و از ادامه این جنایت ها جلوگیری کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات