۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۰۵۷
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

نتایج گفت وگوی ملی از پیش تعیین شده اند/رژیم نمی خواهد به بحران پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین تاکید کرد که نتایج گفت وگوی نمایشی آل خلیفه از پیش تعیین شده اند.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، شب گذشته در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 درباره کناره گیری این جمعیت از گفت وگوهای ملی آل خلیفه اظهار داشت: پس از شرکت در آنچه گفت وگوی توافق ملی نامیده می شود به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم اشکالات آن را تصحیح کنیم. الوفاق در حالی که بیش از 60 درصد از آرای ملت بحرین را در اختیار دارد، اما کمتر از 2 درصد از سهمیه مذاکرات به آن اختصاص یافت و تنها 5 نفر از میان 320 شخصیت شرکت کننده از آن الوفاق بود.

وی افزود: برخی از خواسته های خود نظیر تاسیس شورای تدوین قانون اساسی جدید و حکومت انتقالی ملی را مطرح کردیم، لیکن از گنجاندن آنها در جدول بحث و بررسی جلوگیری شد، نامه های را به پادشاه بحرین و رئیس مذاکرات فرستادیم تا نسبت به گفت وگوها تجدید نظر شود، ولی به هیچ کدام اعتنایی نشد. با توجه به حضور 80 فرد در جلسات و اختصاص تنها 3 دقیقه به هر کدام از حضار برای سخنرانی، به هیچ وجه نتوانستیم خواسته هایمان را که خواسته های ملت هستند اعلام کنیم.

حجت الاسلام علی سلمان تصریح کرد: نمی توان این برنامه را گفت وگوی واقعی نامید، این گفت وگوها یک جشنواره سخنرانی است که نتایج آن از پیش تعیین شده اند و هرچه تلاش کردیم تا وضعیت موجود را تغییر دهیم موفق نشدیم و به این نتیجه رسیدیم که حضور ما دکوری است و باید از این مذاکرات کنار می رفتیم.

دبیرکل جمعیت الوفاق این کناره گیری را حتمی توصیف کرد و اظهار داشت: کناره گیری از جلسات گفت وگوی ملی حتمی است، زیرا تنها چند روز به پایان آن مانده و جلسات و نتایج آن به گونه ای است که اراده جامعه را ترسیم نمی کند. بسیاری از حاضران در مذاکرات، کارمندان شرکت های خصوصی، سازمان های انبوه سازی، کارمندان بانک و کارمندان دولتی هستند و در حقیقت، دولت در حال مذاکره با خودش است.

وی با اشاره به تدوین نتایج گفت وگوها پیش از آغاز آن تاکید کرد: نتایج گفت وگوها پیش از آن تدوین شده و کارگردانی مذاکرات نیز مبهم است. صادقانه و به صورت جدی وارد گفت وگو شدیم، اما نامه ها، پیشنهادها و آرای ما مورد پذیرش قرار نگرفت و از ما خواسته شد تا نماد یا جزئی از عکسی باشیم که بیانگر اراده ملت نیست. ما نماینده 60 درصد مردم هستیم و اگر کسی به این امر شک دارد همه پرسی انجام دهد.

شیخ علی سلمان از ادامه سرکوب شهروندان از سوی نظام آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: دولت نمی خواهد این بحران را آرام کند، مقامات همچنان به اخراج کارمندان و کارگران حاضر در راهپیمایی های مسالمت آمیز می پردازد، سرکوب و کشتار مردم ادامه دارد، دولت چیزی برای قانع کردن شهروندان ارائه نمی کند و ده ها هزار تن از مردم به خیابان ها می آیند و خواستار تشکیل حکومت منتخب هستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات